Lediga jobb som Redovisningsekonom i Tyresö

Se lediga jobb som Redovisningsekonom i Tyresö. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Tyresö som finns hos arbetsgivaren.

Ekonomiansvarig

Tysklinds i Stockholm AB org.nr. 556320-2794, är Sveriges äldsta VVS konsult sedan 1922. Företagets uppdragsgivare finns både inom både den privata och offentliga sektorn. Vår vision är att skapa långsiktiga och lönsamma relationer med uppdragsgivare, säkerställa att dessa känner en hög kundnöjdhet och att kunden känner ett mervärde i sitt samarbete med Tysklinds. Förutom 2023, då bolaget haft en temporär nedgång och tvingades stänga det norra kontoret, ha... Visa mer
Tysklinds i Stockholm AB org.nr. 556320-2794, är Sveriges äldsta VVS konsult sedan 1922. Företagets uppdragsgivare finns både inom både den privata och offentliga sektorn. Vår vision är att skapa långsiktiga och lönsamma relationer med uppdragsgivare, säkerställa att dessa känner en hög kundnöjdhet och att kunden känner ett mervärde i sitt samarbete med Tysklinds. Förutom 2023, då bolaget haft en temporär nedgång och tvingades stänga det norra kontoret, har bolaget haft en stabil ekonomi och omsatte drygt 24 miljoner föregående år med en stadig tillväxt de senaste 5 åren.



Se mer på www.tysklinds.se



Ekonomiansvarig

I rollen som ekonomiansvarig får du helhetsansvar för företagets redovisning och rapportering. Du arbetar med hela flödet inom redovisningen. Vi söker dig som tycker om att arbeta med såväl högt som lågt i ett mindre företag och din insats blir viktig för fortsatt expansion och tillväxt. Arbetsplatsen finns i egna kontorslokaler i Tyresö, på södra sidan av Stockholm.



Huvudsakliga arbetsuppgifter som ekonomiansvarig:

Helhetsansvar för redovisning och rapportering

Årsbokslut

Del av budgetarbete och uppföljning

Löpande redovisning

Inkomst-, skatte- och momsredovisning

Likviditets- och prognosuppföljning

Löne- och fakturahantering

Kontakt med revisor och myndigheter



Kvalifikationer och erfarenhet

Vi söker dig som har några års erfarenhet inom redovisning och/eller revision. Du är självständig inom ekonomiområdets delar och har ambitionen att driva en ekonomifunktion. Civilekonomexamen är meriterande men är inget krav. Vi arbetar med Fortnox.



Personliga egenskaper

Som person är du självgående, ansvarsfull och engagerad. Du är mycket kvalitetsmedveten och noggrann samt har en prestigelös inställning. Du har ett genuint redovisningsintresse och tar gärna tag i såväl nya som mer rutinmässiga arbetsuppgifter.

Vi finns i trevliga och ändamålsenliga lokaler med möjlighet till eget rum, i Tyresö, med P-plats och nära till bussförbindelser.



Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Karisma Rekrytering AB. Kontaktperson på Karisma är Agneta Ståhl som du når på telefon 0706-501940. Vi kommer att göra intervjuer fortlöpande så vänligen skicka in din ansökan snarast möjligt. Ansökan gör du enkelt direkt på hemsidan www.karisma.se dock senast den 12/6. Visa mindre

Stockholm: Redovisningsekonom till Total Shared Services Sthlm AB

Ansök    Feb 20    Jobbakuten Väst AB    Redovisningsekonom
Är du en erfaren och kundinriktad redovisningsekonom? Söker du en tjänst med stora utvecklingsmöjligheter? Se då hit! Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består bland annat av: Löpande redovisning Upprättande av bokslut Projektredovisning med pågående arbeten Proaktiv rådgivning inom skatt, ekonomistyrning och affärsutveckling Kund- och uppdragsansvar  Detta söker vi: Vi söker dig som är en erfaren och kundorienterad redovisningskonsult med hög social kom... Visa mer
Är du en erfaren och kundinriktad redovisningsekonom? Söker du en tjänst med stora utvecklingsmöjligheter? Se då hit!

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består bland annat av:

Löpande redovisning
Upprättande av bokslut
Projektredovisning med pågående arbeten
Proaktiv rådgivning inom skatt, ekonomistyrning och affärsutveckling
Kund- och uppdragsansvar 
Detta söker vi:

Vi söker dig som är en erfaren och kundorienterad redovisningskonsult med hög social kompetens, stort driv och engagemang. Du gillar utmaningar och att utvecklas. Du förstår och väl insatt i branschens framtida digitala utveckling och utmaningar. Vidare ser vi att: 

Du har eftergymnasial utbildning inom redovisning eller liknande
Minst 3-4 års erfarenhet som redovisningsekonom
Om du är auktoriserad ses detta som mycket meriterande
Att du är bokslutssjälvständig 
Som person är du social, positiv och driven. Du tycker om att skapa långsiktiga relationer med både kunder och med kollegor. Du trivs med att ha eget ansvar för din planering och ditt arbete. Vi värdesätter starkt att du bidrar med gott samarbete med kollegorna och med att du skapar en bra stämning på arbetsplatsen.

Total Shared Services Sthlm AB är ett konsultföretag som arbetar med kvalificerade tjänster inom ekonomiområdet är en komplett managementkonsult-byrå med 19 anställda. 300 kunder av varierande storlek. Mestadels ägarledda bolag. Vi erbjuder kunderna en komplett ekonomifunktion inklusive rådgivning och företagsledningstjänster.

Passar ovan på dig? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande! Visa mindre

Redovisningsekonomer/ assistenter

Ansök    Mar 21    Cgm Ekonomi AB    Redovisningsekonom
ÄR DU VÅR NÄSTA MEDARBETARE ? CGM Ekonomi AB söker två redovisningsekonomer/assistenter Tjänsten innefattar arbete med löpande redovisning, fakturering, betalningar, kund- och leverantörsreskontraarbete och löner samt bokslut åt våra kunder. Vi ser att du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi arbetar idag mestadels digitalt, erfarenhet inom digitala program är en merit. Som person har du lätt för att samarbeta, är noggrann och prestigel... Visa mer
ÄR DU VÅR NÄSTA MEDARBETARE ?
CGM Ekonomi AB söker två redovisningsekonomer/assistenter
Tjänsten innefattar arbete med löpande redovisning, fakturering, betalningar, kund- och leverantörsreskontraarbete och löner samt bokslut åt våra kunder.
Vi ser att du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi arbetar idag mestadels digitalt, erfarenhet inom digitala program är en merit. Som person har du lätt för att samarbeta, är noggrann och prestigelös. Du trivs att arbeta nära dina kunder och kollegor då ett personligt engagemang är viktigt för oss.


Varför ska du söka till CGM?
Vi erbjuder en trivsam och flexibel företagskultur där du som anställd är i fokus. På CGM får du varje dag en utmaning att utvecklas framåt tillsammans med dina kollegor och våra kunder.
Vi är en byrå med personlig service som lämnar hög kvalité på våra tjänster och där våra kunder står i centrum för vårt arbete. Vårt motto är flexibilitet, noggrannhet och personligt engagemang.

Varmt välkommen med din ansökan senast 31 mars. Skicka ansökan till [email protected]. Ansökning enbart via mail. Visa mindre

Stockholm: Redovisningsekonom till Total Shared Services Sthlm AB

Är du en erfaren och kundinriktad redovisningsekonom? Söker du en tjänst med stora utvecklingsmöjligheter? Se då hit! Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består bland annat av: Löpande redovisning Upprättande av bokslut Projektredovisning med pågående arbeten Proaktiv rådgivning inom skatt, ekonomistyrning och affärsutveckling Kund- och uppdragsansvar  Detta söker vi: Vi söker dig som är en erfaren och kundorienterad redovisningskonsult med hög social kom... Visa mer
Är du en erfaren och kundinriktad redovisningsekonom? Söker du en tjänst med stora utvecklingsmöjligheter? Se då hit!

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består bland annat av:

Löpande redovisning
Upprättande av bokslut
Projektredovisning med pågående arbeten
Proaktiv rådgivning inom skatt, ekonomistyrning och affärsutveckling
Kund- och uppdragsansvar 
Detta söker vi:

Vi söker dig som är en erfaren och kundorienterad redovisningskonsult med hög social kompetens, stort driv och engagemang. Du gillar utmaningar och att utvecklas. Du förstår och väl insatt i branschens framtida digitala utveckling och utmaningar. Vidare ser vi att: 

Du har eftergymnasial utbildning inom redovisning eller liknande
Minst 3-4 års erfarenhet som redovisningsekonom
Om du är auktoriserad ses detta som mycket meriterande
Att du är bokslutssjälvständig 
Som person är du social, positiv och driven. Du tycker om att skapa långsiktiga relationer med både kunder och med kollegor. Du trivs med att ha eget ansvar för din planering och ditt arbete. Vi värdesätter starkt att du bidrar med gott samarbete med kollegorna och med att du skapar en bra stämning på arbetsplatsen.

Total Shared Services Sthlm AB är ett konsultföretag som arbetar med kvalificerade tjänster inom ekonomiområdet är en komplett managementkonsult-byrå med 19 anställda. 300 kunder av varierande storlek. Mestadels ägarledda bolag. Vi erbjuder kunderna en komplett ekonomifunktion inklusive rådgivning och företagsledningstjänster.

Passar ovan på dig? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande! Visa mindre

Redovisningsekonom med skinn på näsan

Vad söker vi Vi söker dig som är vass på bokföring och bokslut (K1+K2 samt klarar K3) samt både vill och vågar ta tag i och hjälpa våra kunder på riktigt. Kunskapen behöver vara av den breda typen som behövs på en byrå, där vi stöter på byggmoms, leasingmoms, eu-moms, förbrukat aktiekapital, periodisk sammanställning, K10-beräkning, mm. Kan du löner därtill är det en bonus, men det är inget krav. Du är socialt kompetent och driven, gillar att lösa problem... Visa mer
Vad söker vi
Vi söker dig som är vass på bokföring och bokslut (K1+K2 samt klarar K3) samt både vill och vågar ta tag i och hjälpa våra kunder på riktigt.
Kunskapen behöver vara av den breda typen som behövs på en byrå, där vi stöter på byggmoms, leasingmoms, eu-moms, förbrukat aktiekapital, periodisk sammanställning, K10-beräkning, mm. Kan du löner därtill är det en bonus, men det är inget krav.
Du är socialt kompetent och driven, gillar att lösa problem själv likväl som hjälpa andra lösa deras problem. Dessa egenskaper är inte bara något vi skriver av slentrian, utan dessa egenskaper är något vi premierar minst lika högt som kompetens i redovisning. Detta då vår kommunikation är vårt viktigaste verktyg i att hjälpa våra kunder.
Vi söker ny kollega då vi behöver fler personer då vi i svallvågen av pandemin har märkt att vi är sårbara för all VAB och all annan frånvaro detta lett till. Vi behöver ha en till kollega och omjustera belastningen helt enkelt.
Vad kommer du att få göra?
Vi har redan en del kunder av mindre- och mellanstorleken, blandade aktiebolag och enskilda firmor, som behöver hjälp av en ny kundansvarig.
Sedan beroende på din valda arbetsgrad, fortsätter vi ta in nya kunder (både bokföring och löner) tills du har en egen kundbas som du sköter bokföring, bokslut och rådgivning åt, samt givetvis delar på alla de löner som vi sköter på kontoret (där tar du lönerna även på "andras kunder").
Vad erbjuder vi
På Ekonomihjälpen jobbar vi lite annorlunda. Det finns ingen chef eller ledare på topp som styr och håvar in profiten. Istället driver vi företaget tillsammans och delar på vinsterna enligt satta riktlinjer.
Det innebär många friheter såsom att vi sköter våra arbetstider själv, givetvis i samspråk med varandra. Vi är alla delaktiga i lönesättningen och när man jobbat här ett tag förväntas man sitta med i styrelsen. Därtill lanserar vi vårt program för delägarskap nu 2022, där de som arbetat ett par år får möjlighet att vara med och äga bolaget.
Men vi ställer också höga krav på självständighet och ansvarstagande. Vi förväntar oss av varandra att vi sköter om och vårdar våra kunder, att vi ställer upp för varandra och för företaget. De som jobbar på kontoret behöver också vara med och dela på de interna ansvaren.
Lön och förmåner
Våra löner har vi valt att lägga ganska högt för vårt läge. Vi använder SRFs statistik som underlag och väljer där att sätta löner enligt tredje kvartilen (alltså topp 25%) och tittar också på högre arbetsroller när vi väljer kolumn då vi jobbar med mer ansvar än gemene byrå. Det gör att en fullfjädrad självgående redovisningsekonom idag har en riktlön på 41.233 kr och att denna tjänst skulle ligga mellan 37.000 - 43.000 där kunskapen i bokföring och bokslut mycket avgör var vi skulle vilja börja.
I övrigt så maximerar vi friskvårdsbidraget och avsätter marknadsmässig tjänstepension. Vi är också öppna med löneväxling mot städförmån, bilförmån, etc.
Omfattning och andra detaljer
Vi är öppna för en anställningsgrad mellan 50-100% utifrån dina preferenser. Det finns två annonser på arbetsförmedlingen (en heltid och en deltid) då vi inte vill missa någon som filtrerar på endera. Det är dock en (1) tjänst som vi utlyser.
Körkort är inget krav men kan möjligtvis vara en fördel då det kan hända att du på sikt kommer ha en eller två kunder där du jobbar på plats.
Vi ställer höga krav på svenska språket i både skrift och tal, därför att tydlig kommunikation är en nyckelfaktor i att hjälpa och guida de företagare vi hjälper
Våra krav på engelska är mildare, men vi behöver kunna föra oss på engelska då vi alltid haft en klick engelskspråkiga kunder - dock använder vi oftast svenska termer när det kommer till fackspråk (you have to hand in your 'inkomstdeklaration' next week)
Erfarenhetsnivån är alltså inget krav - är du vass på bokföring och bokslut så struntar vi hur länge du jobbat eller vad du har för utbildning
Vi erbjuder möjligheter att jobba hemifrån och på språng när så krävs och önskas, men tycker om att jobba tillsammans på kontoret
Du förväntas efter en tids invänjning att ta ett ansvarsområde på kontoret som passar just dig (t.ex. Ekonomi, Personal, Teknik, Trivsel, etc.)



Om Ekonomihjälpen
Ekonomihjälpens grundfilosofi kom från Robert Lindblad när han såg en vän till familjen gå i personlig konkurs. Det här var en person som var så jäkla schysst mot alla människor, jobbade stenhårt och var duktig på det han gjorde. Men han hade inget sinne för företagsekonomi och hans partner hade satsat helt fel, företaget gick i konkurs och vår vän till familjen hade i okunskap skrivit under som ansvarig så han drogs med i fallet.
Det han hade behövt var en egen ekonomiavdelning. Någon som jobbade för honom, för att sköta ekonomin på hans företag och i god tid säga ”det där fungerar inte, vi måste ändra hur vi jobbar”. Och det är precis det vi vill vara för var och en av våra kunder, deras ekonomiavdelning som jobbar på deras företag och är en naturlig del av det företaget.
Sett till vem som vill jobba på Ekonomihjälpen, så är det den som kanske funderar på att öppna eget men vill åtnjuta de ekonomiska och sociala fördelarna med att vara del av en större organisation. Eller den som vill kunna åtnjuta en del av fördelarna med att vara egenföretagare, såsom frihet, möjlighet till en aning större ekonomisk vinning på sikt, delaktighet i att skapa och driva företaget. Allt detta erbjuder Ekonomihjälpen, och förväntar sig i gengäld ansvarstagande för företaget och kollegorna, samt hög kvalitet och personligt engagemang till kunderna.


Läs mer om hur det är att jobba på Ekonomihjälpen på https://ekonomihjalpen.se/om-oss/jobba-hos-oss/
Läs mer om Ekonomihjälpen på https://ekonomihjalpen.se/om-oss/



Obs! Vi tar emot ansökningar och intervjuer löpande. Denna annons kommer ligga ute tills vi träffat rätt person. Visa mindre

Redovisningsekonom med skinn på näsan

Vad söker vi Vi söker dig som är vass på bokföring och bokslut (K1+K2 samt klarar K3) samt både vill och vågar ta tag i och hjälpa våra kunder på riktigt. Kunskapen behöver vara av den breda typen som behövs på en byrå, där vi stöter på byggmoms, leasingmoms, eu-moms, förbrukat aktiekapital, periodisk sammanställning, K10-beräkning, mm. Kan du löner därtill är det en bonus, men det är inget krav. Du är socialt kompetent och driven, gillar att lösa problem... Visa mer
Vad söker vi
Vi söker dig som är vass på bokföring och bokslut (K1+K2 samt klarar K3) samt både vill och vågar ta tag i och hjälpa våra kunder på riktigt.
Kunskapen behöver vara av den breda typen som behövs på en byrå, där vi stöter på byggmoms, leasingmoms, eu-moms, förbrukat aktiekapital, periodisk sammanställning, K10-beräkning, mm. Kan du löner därtill är det en bonus, men det är inget krav.
Du är socialt kompetent och driven, gillar att lösa problem själv likväl som hjälpa andra lösa deras problem. Dessa egenskaper är inte bara något vi skriver av slentrian, utan dessa egenskaper är något vi premierar minst lika högt som kompetens i redovisning. Detta då vår kommunikation är vårt viktigaste verktyg i att hjälpa våra kunder.
Vi söker ny kollega då vi behöver fler personer då vi i svallvågen av pandemin har märkt att vi är sårbara för all VAB och all annan frånvaro detta lett till. Vi behöver ha en till kollega och omjustera belastningen helt enkelt.
Vad kommer du att få göra?
Vi har redan en del kunder av mindre- och mellanstorleken, blandade aktiebolag och enskilda firmor, som behöver hjälp av en ny kundansvarig.
Sedan beroende på din valda arbetsgrad, fortsätter vi ta in nya kunder (både bokföring och löner) tills du har en egen kundbas som du sköter bokföring, bokslut och rådgivning åt, samt givetvis delar på alla de löner som vi sköter på kontoret (där tar du lönerna även på "andras kunder").
Vad erbjuder vi
På Ekonomihjälpen jobbar vi lite annorlunda. Det finns ingen chef eller ledare på topp som styr och håvar in profiten. Istället driver vi företaget tillsammans och delar på vinsterna enligt satta riktlinjer.
Det innebär många friheter såsom att vi sköter våra arbetstider själv, givetvis i samspråk med varandra. Vi är alla delaktiga i lönesättningen och när man jobbat här ett tag förväntas man sitta med i styrelsen. Därtill lanserar vi vårt program för delägarskap nu 2022, där de som arbetat ett par år får möjlighet att vara med och äga bolaget.
Men vi ställer också höga krav på självständighet och ansvarstagande. Vi förväntar oss av varandra att vi sköter om och vårdar våra kunder, att vi ställer upp för varandra och för företaget. De som jobbar på kontoret behöver också vara med och dela på de interna ansvaren.
Lön och förmåner
Våra löner har vi valt att lägga ganska högt för vårt läge. Vi använder SRFs statistik som underlag och väljer där att sätta löner enligt tredje kvartilen (alltså topp 25%) och tittar också på högre arbetsroller när vi väljer kolumn då vi jobbar med mer ansvar än gemene byrå. Det gör att en fullfjädrad självgående redovisningsekonom idag har en riktlön på 41.233 kr och att denna tjänst skulle ligga mellan 37.000 - 43.000 där kunskapen i bokföring och bokslut mycket avgör var vi skulle vilja börja.
I övrigt så maximerar vi friskvårdsbidraget och avsätter marknadsmässig tjänstepension. Vi är också öppna med löneväxling mot städförmån, bilförmån, etc.
Omfattning och andra detaljer
Vi är öppna för en anställningsgrad mellan 50-100% utifrån dina preferenser. Det finns två annonser på arbetsförmedlingen (en heltid och en deltid) då vi inte vill missa någon som filtrerar på endera. Det är dock en (1) tjänst som vi utlyser.
Körkort är inget krav men kan möjligtvis vara en fördel då det kan hända att du på sikt kommer ha en eller två kunder där du jobbar på plats.
Vi ställer höga krav på svenska språket i både skrift och tal, därför att tydlig kommunikation är en nyckelfaktor i att hjälpa och guida de företagare vi hjälper
Våra krav på engelska är mildare, men vi behöver kunna föra oss på engelska då vi alltid haft en klick engelskspråkiga kunder - dock använder vi oftast svenska termer när det kommer till fackspråk (you have to hand in your 'inkomstdeklaration' next week)
Erfarenhetsnivån är alltså inget krav - är du vass på bokföring och bokslut så struntar vi hur länge du jobbat eller vad du har för utbildning
Vi erbjuder möjligheter att jobba hemifrån och på språng när så krävs och önskas, men tycker om att jobba tillsammans på kontoret
Du förväntas efter en tids invänjning att ta ett ansvarsområde på kontoret som passar just dig (t.ex. Ekonomi, Personal, Teknik, Trivsel, etc.)



Om Ekonomihjälpen
Ekonomihjälpens grundfilosofi kom från Robert Lindblad när han såg en vän till familjen gå i personlig konkurs. Det här var en person som var så jäkla schysst mot alla människor, jobbade stenhårt och var duktig på det han gjorde. Men han hade inget sinne för företagsekonomi och hans partner hade satsat helt fel, företaget gick i konkurs och vår vän till familjen hade i okunskap skrivit under som ansvarig så han drogs med i fallet.
Det han hade behövt var en egen ekonomiavdelning. Någon som jobbade för honom, för att sköta ekonomin på hans företag och i god tid säga ”det där fungerar inte, vi måste ändra hur vi jobbar”. Och det är precis det vi vill vara för var och en av våra kunder, deras ekonomiavdelning som jobbar på deras företag och är en naturlig del av det företaget.
Sett till vem som vill jobba på Ekonomihjälpen, så är det den som kanske funderar på att öppna eget men vill åtnjuta de ekonomiska och sociala fördelarna med att vara del av en större organisation. Eller den som vill kunna åtnjuta en del av fördelarna med att vara egenföretagare, såsom frihet, möjlighet till en aning större ekonomisk vinning på sikt, delaktighet i att skapa och driva företaget. Allt detta erbjuder Ekonomihjälpen, och förväntar sig i gengäld ansvarstagande för företaget och kollegorna, samt hög kvalitet och personligt engagemang till kunderna.


Läs mer om hur det är att jobba på Ekonomihjälpen på https://ekonomihjalpen.se/om-oss/jobba-hos-oss/
Läs mer om Ekonomihjälpen på https://ekonomihjalpen.se/om-oss/



Obs! Vi tar emot ansökningar och intervjuer löpande. Denna annons kommer ligga ute tills vi träffat rätt person. Visa mindre

Nu finns chansen att få arbeta som Redovisningsansvarig på Tyresö Bostäder!

Vi söker en erfaren, nyfiken och strukturerad medarbetare som vill vara med och utveckla vårt ekonomiteam. Är du en noggrann och analytisk redovisningsekonom som älskar siffror och redovisning, uppskattar ordning och reda och vill ha rimliga deadlines? Då är vi kanske den arbetsgivare du letar efter! Om Tyresö Bostäder Tyresö Bostäder AB är ett kommunalt bostadsbolag som äger och förvaltar nära 3 400 hyresrätter och vi gör det med visionen att Tyresö ska v... Visa mer
Vi söker en erfaren, nyfiken och strukturerad medarbetare som vill vara med och utveckla vårt ekonomiteam. Är du en noggrann och analytisk redovisningsekonom som älskar siffror och redovisning, uppskattar ordning och reda och vill ha rimliga deadlines? Då är vi kanske den arbetsgivare du letar efter!
Om Tyresö Bostäder
Tyresö Bostäder AB är ett kommunalt bostadsbolag som äger och förvaltar nära 3 400 hyresrätter och vi gör det med visionen att Tyresö ska vara en plats där människor vill leva och bo. Som hyresvärd arbetar vi därför ständigt med hela upplevelsen, både den inomhus och den utomhus. Vår tanke om att skapa boendeglädje innebär att våra fastigheter och bostäder är attraktiva och passar för hyresgästernas behov tillsammans med en yttre miljö som är trygg och känns trevlig. Mer information om Tyresö Bostäder hittar du på www.tyresobostader.se.
Om jobbet som Redovisningsansvarig:
I vårt ekonomiteam på 4 personer, behöver vi en ny redovisningsansvarig som vill vara med och utveckla både redovisningen och teamet. I rollen som redovisningsansvarig ingår både löpande operativa arbetsuppgifter och mer framåtriktat strategiskt arbete.
Då du ansvarar för kvaliteten i vår redovisning, som idag till viss del är automatiserad, behöver du ha stor kunskap om och intresse av redovisning. Du har helhetsansvaret för delårs- och årsbokslut samt för årsredovisning. Till din hjälp finns redan idag bra och genomtänkta processer och rutiner, men då vi lever efter devisen ”allt kan alltid bli bättre”, så finns givetvis utrymme för nya idéer och förbättringar som du förväntas jobba fram tillsammans med dina kollegor.
Redovisningsansvarig säkerställer att de siffror som ligger till grund för våra finansiella rapporter och analyser är korrekta och ansvarar för att de regler och lagar vi följer, alltid är de senaste.
I rollen ingår också viss personaladministration, men inget personalansvar. Bland annat är Redovisningsansvarig kontaktperson till vår lönebyrå.
Genom samarbete med samtliga avdelningar och team har du i din roll en helhetssyn på verksamheten.
Om arbetsuppgifterna:
I rollen som Redovisningsansvarig förväntas du utföra och ha flera års erfarenhet av följande arbets­uppgifter:
Planera och driva löpande redovisning
Planera och ansvara för delårs- och årsbokslut samt årsredovisning
Medverka i budget- och prognosarbete
Skatteredovisning och deklaration
Handlägga leverantörsreskontra och utbetalningar (ca 1 tim per dag)
Administrera ekonomisystem (med systemansvar)
Utveckla rutiner och processer inom ekonomi

Om dina kunskaper och förmågor
För att bli framgångsrik i rollen som Redovisningsansvarig hos oss ser vi att du har:
Högskola eller likvärdig utbildning inom ekonomi och redovisning
Flerårig erfarenhet av de arbetsuppgifter som beskrivs ovan
God analytisk förmåga
God erfarenhet av och intresse för affärssystem och datasystem generellt

Då du som redovisningsansvarig har en viktig roll i vårt ekonomiteam och samarbetar med samtliga övriga avdelningar, så är erfarenhet absolut nödvändig och vi lägger också stor vikt vid personlig lämplighet.
Om dig
Du är en nyfiken, serviceinriktad och engagerad person som förstår vikten av att de siffror vi presenterar alltid är rätt. Att hålla beslutade tidsramar är självklart för dig och du har inga problem att justera ditt arbetstempo efter olika behov under året. Du är angelägen att lämna ifrån dig korrekta analysunderlag, ser när nya behov av rapporter uppstår och tar fram bra lösningar. Eftersom du gillar siffror och förstår vad de berättar om en verksamhet så tycker du också om att utveckla system och kontoplaner för ännu tydligare redovisning. Med din prestigelösa inställning lyfter du dina kollegor och bidrar till en trevlig stämning på jobbet. Du tycker om variation, uppskattar både självständigt och teambaserat arbete och är inte rädd för att fråga om du inte har alla svar. Sist, men inte minst, vill du ha kul på jobbet!
Vad du får
Du får arbeta i en allmännyttig politiskt styrd organisation där vi har samhällsnyttan i fokus. Vi befinner oss i en utvecklingsfas där mycket händer och vi sitter i fina nybyggda lokaler nära Tyresö centrum. Hos oss finns alltid möjligheten att påverka, då vi är en relativt liten organisation med cirka 45 kollegor. Vi har bra villkor och kollektivavtal (Vision, K-avtalet). En hög grad av samarbete och respekt för varandras kompetenser finns. Här gör alla skillnad och våra prestationer märks. Vi är stolta och månar om vårt fina bostadsbolag och vad vi tillsammans gör för alla som bor i våra fastigheter. Och du, Tyresö ligger knappt 20 minuters bussresa från Söder i Stockholm. Välkommen till oss!
Ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast. Provanställning tillämpas.
Välkommen att mejla din ansökan till vår rekryteringspartner, Ylva Nyhlén,[email protected]. Märk ansökan ”Redovisningsansvarig”. Sista ansökningsdag är den 29/8, men intervjuer kommer ske löpande så vänta inte med din ansökan som vi ser fram emot att få! Du kan också nå Ylva på 070-799 49 69 om du har några frågor. Visa mindre

Kvalificerad redovisningsekonom

Ansök    Nov 3    Tyresö kommun    Redovisningsekonom
Vad vi gör och vill Du kommer ingå i kommunens centrala ekonomistab som är en del av kommunstyrelseförvaltningen. Ekonomistaben arbetar för hela organisationen och nära våra förvaltningar och kontor och ansvarar för alla processer inom ekonomiområdet: ekonomiadministration, budgetering, och uppföljning. Staben har som målsättning att ständigt förbättra sina processer för att leverera ett bra stöd till kommunens organisation. Ekonomistaben består av 30 p... Visa mer
Vad vi gör och vill
Du kommer ingå i kommunens centrala ekonomistab som är en del av kommunstyrelseförvaltningen.

Ekonomistaben arbetar för hela organisationen och nära våra förvaltningar och kontor och ansvarar för alla processer inom ekonomiområdet: ekonomiadministration, budgetering, och uppföljning. Staben har som målsättning att ständigt förbättra sina processer för att leverera ett bra stöd till kommunens organisation. Ekonomistaben består av 30 personer och leds av ekonomidirektören. I ekonomistaben ingår strateger, controllers, kvalificerade redovisningsekonomer och ekonomiadministration.

Om tjänsten
I tjänsten som kvalificerad redovisningsekonom har du en viktig roll för att säkerställa att kommunen följer gällande regelverk för en rättvisande redovisning. Du har en rådgivande roll och stöttar chef och kollegor i redovisningsfrågor.  Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen vara bokslutsarbete, balansavstämningar, statistikinlämning till SCB, anläggningsreskontra, arbete med kodplan, moms samt redovisningsfrågor. Du trivs med att arbeta nära tillsammans med kollegor i ditt dagliga arbete.

Vem är du?
Du har minst treårig akademisk utbildning inom ekonomiområdet. Det är meriterande med en utbildning inriktad mot redovisningsområdet.

Du har erfarenhet av att arbeta med kvalificerade redovisningsfrågor, gärna inom offentlig sektor. Det är meriterande med kunskap om kommunal redovisning samt erfarenhet av arbete med koncernbokslut. Du kommer vara en av två medarbetare med ansvar för att uttolka, argumentera för och följa det gällande regelverket för kommunal redovisning.

Du tar självständigt initiativ och trivs med en kombination av teoretiska diskussioner och resonemang samt att arbeta praktiskt med bokföring och balansavstämningar.
Du är bra på att planera, prioritera och leverera inom givna tidsramar med god kvalitet. Du har goda kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift. Du är duktig på Officepaketet, särskilt Excel och har intresse för digital utveckling. I Tyresö kommun har vi Visma Aditro ekonomisystem.

Som person kombinerar du integritet med samarbetsförmåga. För arbetet är det viktig att du innehar specialistkompetens samt att du är strukturerad och pedagogisk. 

Välkommen med din ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 17 november 2021. Har du några frågor? Kontakta oss via mejl eller telefon:

Ekonomidirektör, Torstein Tysklind, [email protected], 08-578 29 73

Redovisningsekonom, Frida Wallgren, [email protected], 08-578 29 060

Kontaktuppgifter till arbetsgivarorganisationen finner du här https://www.tyreso.se/arbetstagarorganisationer

Tyresö är nära. Nära storstad, skog och skärgård, 20 minuter från Stockholm city. Tyresö kommun som arbetsplats kännetecknas av fokus på resultat, engagemang och nära ledarskap. Vi gör skillnad i Tyresöbornas vardag. Bli en av oss, här trivs nya tankar.



Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer. Visa mindre

Ekonomiansvarig / HR

Hisselektronik, geografiskt beläget i Tyresö, är en oberoende tillverkare av apparatskåp med högkvalitativa styrsystem för hissar. Med branschledande och innovativa produkter samt öppen teknik ska vi flytta gränsen för vad som är möjligt. På företaget i Tyresö är vi 27 anställda inom produktion, försäljning, logistik, teknisk support och administration. Om tjänsten Rollen som ekonomi-/HR-ansvarig spänner sig över ett brett område där du ansvarar för hela e... Visa mer
Hisselektronik, geografiskt beläget i Tyresö, är en oberoende tillverkare av apparatskåp med högkvalitativa styrsystem för hissar. Med branschledande och innovativa produkter samt öppen teknik ska vi flytta gränsen för vad som är möjligt. På företaget i Tyresö är vi 27 anställda inom produktion, försäljning, logistik, teknisk support och administration.
Om tjänsten
Rollen som ekonomi-/HR-ansvarig spänner sig över ett brett område där du ansvarar för hela ekonomiflödet från kund- och leverantörsreskontra till bokslut. Du är ledningens bollplank och ansvarar för att utveckla bolagets rutiner kring ekonomi, HR och administration med fokus på kvalitet och digitalisering.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat
Redovisning, rapportering och månads-/årsbokslut
Tidrapportering och löneadministration
Budget och prognos
Skatt och moms
Ta fram ekonomiska rapporter, analyser och kalkyler samt underlag inför affärsbeslut
Ansvara för och leda bolagets övergripande HR-processer
Vara stöd till cheferna i arbetsrättsliga frågor och personalärenden
Kompetens- och personalutveckling och lönekartläggning
Upprätta och underhålla interna policys och rutiner kring HR och ekonomi, inklusive utformning av platsannonser och anställningsavtal.
Ansvara för kontorets utformning och inköp.
Säkerställa att bolagets rutiner följer såväl god redovisningssed som gällande lagar och kollektivavtal.

Du rapporterar till VD, ingår i ledningsgruppen och deltar vid bolagets styrelsemöten.
Din bakgrund och personlighet
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av liknande roll inom litet/medelstort tillverkande företag. Du besitter ekonomens noggrannhet, har ett gott affärsmannaskap och trivs i en helhetsroll.
Som person är du självständig och trivs med att arbeta på ett lösningsorienterat och strukturerat sätt. Du sätter din egen agenda, driver den framåt, levererar med kvalitet och agerar utifrån verksamhetens bästa på ett nytänkande sätt. Du ser också affärssystem och Excel som en hävstång i ditt arbete och en naturlig del av din vardag och erfarenhet.
Vi ser vidare att du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Har du erfarenhet av affärssystemet Monitor är det positivt men det viktigaste är att du har god datorvana, är ödmjuk och har rätt inställning och lätt att lära.
Vi värdesätter initiativförmåga och ser fram emot att du kommer med nya infallsvinklar och idéer till att förbättra verksamheten.
Ansökan
Eventuella frågor besvaras av VD Tommy Nettelstad ([email protected]).
Vi behandlar ansökningar löpande så välkommen med din ansökan så snart som möjligt! Visa mindre

Redovisningsekonom

Ansök    Apr 22    Roca Industry AB    Redovisningsekonom
Då en av våra kollegor tillfälligt har antagit andra utmaningar inom företaget behöver vi stärka upp vår avdelning under ett drygt halvår. Därför söker ROCA Industry nu en vikarie till ekonomiavdelningen för tiden maj till november 2021. Arbetsbeskrivning Du kommer att tillhöra ekonomiavdelningen med tre trevliga kollegor. Arbetet består av löpande bokföring och bokslutsarbete med avstämningar. Du sköter delar av vår rapportering och kontakter med myn... Visa mer
Då en av våra kollegor tillfälligt har antagit andra utmaningar inom företaget behöver vi stärka upp vår avdelning under ett drygt halvår. Därför söker ROCA Industry nu en vikarie till ekonomiavdelningen för tiden maj till november 2021.


Arbetsbeskrivning


Du kommer att tillhöra ekonomiavdelningen med tre trevliga kollegor. Arbetet består av löpande bokföring och bokslutsarbete med avstämningar. Du sköter delar av vår rapportering och kontakter med myndigheter. Därtill kommer vanligt förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen.
Vi söker dig som är erfaren inom redovisning och har en gedigen ekonomisk bakgrund.


Tjänsten är ett vikariat med tillträde i april/maj 2021.

Vi söker dig som


Du är van vid att hantera momsdeklarationer, sköta periodisk sammanställning och intrastat. Har du erfarenhet av lagerredovisning och koncernredovisning, är det extra meriterande.
Då ROCA:s koncernspråk är engelska är det önskvärt att du kan engelska i både tal och skrift.
Som person söker vi dig som är noggrann, vänlig och ansvarsfull samt tycker om att arbeta med ekonomi.



Att arbeta på ROCA Industry
ROCA Industry är en global leverantör av kvalitetsbeslag till industrin. Vi grundades 1976 och är ett familjeägt företag med cirka 50 anställda. Vi omsätter cirka 170 miljoner SEK/år med mycket god ekonomisk stabilitet. Våra produkter säljs till cirka 60 länder och en stor del av vår produktion sker i Taiwan där vi har en stabil leverantörskedja. Vårt huvudkontor finns i Tyresö och vi har verksamheter i Danmark, Finland, Tyskland, Kina och Taiwan.
Du kommer arbeta i ett företag med god stämning, platt organisation, korta beslutsvägar, stor frihet och i en miljö som mycket präglas av en entreprenörsanda. Din arbetsplats kommer att vara vårt nyrenoverade kontor i Tyresö. Visa mindre

Redovisningsekonom för enmansföretag

Vad söker vi Vi söker dig som kan ta hand om en hoper av våra minsta kunder. Vi talar enmansbolag i form av enskilda firmor och aktiebolag. Det kommer att handla om löpande bokföring, bokslut och deklarationer för dessa, tillsammans med mycket guidande kontakt med kunderna. Du är socialt kompetent och driven, gillar att lösa problem själv likväl som hjälpa andra lösa deras problem. Anledningen till att vi söker ny kollega, är att en av våra mer långväga k... Visa mer
Vad söker vi
Vi söker dig som kan ta hand om en hoper av våra minsta kunder. Vi talar enmansbolag i form av enskilda firmor och aktiebolag. Det kommer att handla om löpande bokföring, bokslut och deklarationer för dessa, tillsammans med mycket guidande kontakt med kunderna.
Du är socialt kompetent och driven, gillar att lösa problem själv likväl som hjälpa andra lösa deras problem.
Anledningen till att vi söker ny kollega, är att en av våra mer långväga kollegor vill söka något närmare hemmet.
Vad kommer du att få göra?
Du kommer få ett färdigt paket med nämnda småkunder och efter en inkörningsperiod kommer vi förvänta oss att du kan sköta dessa självgående. Det ställer alltså krav på vana av att bokföra och kunskap om standardtransaktioner såsom moms vid omvänd skattskyldighet (EU och Byggmoms), moms på leasingbilar, vad som är icke avdragsgillt, etc.
Majoriteten av våra små kunder är digitala eller håller på att digitaliseras. Så det kommer också krävas en viss känsla för att guida våra kunder i datorsystem, samt kunna se vilka lösningar som passar vilka kunder bäst.
Då vi löser hela biten åt våra kunder ingår alltså även bokslut och deklarationer. Är detta något du är mindre van vid blir det något som vi satsar hårt på att få dig in i, så att du blir van vid både bokslutsförfarandet och den rådgivning som vi tillhandahåller både kring bokslut och annat. Genom att det är små företag är det inte så avancerade grejor, och kan man bokföringen ordentligt så brukar detta falla på plats ganska snabbt.
Vad erbjuder vi
På Ekonomihjälpen jobbar vi lite annorlunda. Det finns ingen chef eller ledare på topp som styr och håvar in profiten. Istället driver vi företaget tillsammans och delar på vinsterna enligt satta riktlinjer.
Det innebär många friheter såsom att vi sköter våra arbetstider själv, givetvis i samspråk med varandra. Vi är alla delaktiga i lönesättningen och när man jobbat här ett tag förväntas man sitta med i styrelsen. Därtill har vi ett projekt för delägarskap som vi rullar ut nu 2021, där de som arbetat ett par år får möjlighet att investera (tänk personalobligationer).
Men vi ställer också höga krav på självständighet och ansvarstagande. Vi förväntar oss av varandra att vi sköter om och vårdar våra kunder, att vi ställer upp för varandra och för företaget. De som jobbar på kontoret behöver vara med och dela på de interna ansvaren.
Det är helt enkelt en hybrid mellan att vara anställd och egen företagare, där man får långt mer delaktighet och ansvar än normalt, men slipper stå ensam såsom egenföretagare ofta får göra.
Lön och förmåner
Våra löner har vi valt att lägga ganska högt för vårt läge. Vi använder SRFs statistik som underlag och väljer där att sätta löner enligt tredje kvartilen (alltså topp 25%) och tittar också på högre arbetsroller när vi väljer kolumn då vi jobbar med mer ansvar än gemene byrå. Det gör att en självgående redovisningsekonom för små/enklare företag idag har en riktlön på 33.000 kr och att denna tjänst skulle ligga mellan 30.000-35.000 tkr där kunskapen i bokföring, bokslut och deklaration mycket avgör var vi skulle vilja börja.
I övrigt så maximerar vi friskvårdsbidraget och avsätter marknadsmässig tjänstepension. Vi är också öppna med löneväxling mot städförmån, bilförmån, etc.
Omfattning och andra detaljer
Vi är öppna för en anställningsgrad mellan 50-100% utifrån dina preferenser.
Vi ställer höga krav på svenska språket i både skrift och tal, därför att tydlig kommunikation är en nyckelfaktor i att hjälpa och guida de företagare vi hjälper.
Våra krav på engelska är mildare, men vi behöver kunna föra oss på engelska då vi alltid haft en klick engelskspråkiga kunder - dock använder vi oftast svenska termer när det kommer till fackspråk (you have to hand in your inkomstdeklaration next week.
Erfarenhetsnivån är alltså inget krav - är du vass på bokföring och gärna bokslut, så struntar vi hur länge du jobbat eller vad du har för utbildning.
Vi erbjuder möjligheter att jobba hemifrån och på språng när så krävs och önskas, men tycker normalt om att jobba tillsammans på kontoret.
Du förväntas efter en tids invänjning att ta ett ansvarsområde på kontoret (t.ex. Ekonomi, Personal, Teknik, Trivsel, etc.).
Om Ekonomihjälpen
Ekonomihjälpens grundfilosofi kom från Robert Lindblad när han såg en vän till familjen gå i personlig konkurs. Det här var en person som var så jäkla schysst mot alla människor, jobbade stenhårt och var duktig på det han gjorde. Men han hade inget sinne för företagsekonomi och hans partner hade satsat helt fel, företaget gick i konkurs och vår vän till familjen hade i okunskap skrivit under som ansvarig så han drogs med i fallet.
Det han hade behövt var en egen ekonomiavdelning. Någon som jobbade för honom, för att sköta ekonomin på hans företag och i god tid säga ”det där fungerar inte, vi måste ändra hur vi jobbar”. Och det är precis det vi vill vara för var och en av våra kunder, deras ekonomiavdelning som jobbar på deras företag och är en naturlig del av det företaget.
Sett till vem som vill jobba på Ekonomihjälpen, så är det den som kanske funderar på att öppna eget men vill åtnjuta de ekonomiska och sociala fördelarna med att vara del av en större organisation. Eller den som vill kunna åtnjuta en del av fördelarna med att vara egenföretagare, såsom frihet, möjlighet till en aning större ekonomisk vinning på sikt, delaktighet i att skapa och driva företaget. Allt detta erbjuder Ekonomihjälpen, och förväntar sig i gengäld ansvarstagande för företaget och kollegorna, samt hög kvalitet och personligt engagemang till kunderna.
Läs mer om hur det är att jobba på Ekonomihjälpen på https://ekonomihjalpen.se/om-oss/jobba-hos-oss/
Läs mer om Ekonomihjälpen på https://ekonomihjalpen.se/om-oss/ Visa mindre

Redovisningsekonom för enmansföretag

Vad söker vi Vi söker dig som kan ta hand om en hoper av våra minsta kunder. Vi talar enmansbolag i form av enskilda firmor och aktiebolag. Det kommer att handla om löpande bokföring, bokslut och deklarationer för dessa, tillsammans med mycket guidande kontakt med kunderna. Du är socialt kompetent och driven, gillar att lösa problem själv likväl som hjälpa andra lösa deras problem. Anledningen till att vi söker ny kollega, är att en av våra mer långväga k... Visa mer
Vad söker vi
Vi söker dig som kan ta hand om en hoper av våra minsta kunder. Vi talar enmansbolag i form av enskilda firmor och aktiebolag. Det kommer att handla om löpande bokföring, bokslut och deklarationer för dessa, tillsammans med mycket guidande kontakt med kunderna.
Du är socialt kompetent och driven, gillar att lösa problem själv likväl som hjälpa andra lösa deras problem.
Anledningen till att vi söker ny kollega, är att en av våra mer långväga kollegor vill söka något närmare hemmet.
Vad kommer du att få göra?
Du kommer få ett färdigt paket med nämnda småkunder och efter en inkörningsperiod kommer vi förvänta oss att du kan sköta dessa självgående. Det ställer alltså krav på vana av att bokföra och kunskap om standardtransaktioner såsom moms vid omvänd skattskyldighet (EU och Byggmoms), moms på leasingbilar, vad som är icke avdragsgillt, etc.
Majoriteten av våra små kunder är digitala eller håller på att digitaliseras. Så det kommer också krävas en viss känsla för att guida våra kunder i datorsystem, samt kunna se vilka lösningar som passar vilka kunder bäst.
Då vi löser hela biten åt våra kunder ingår alltså även bokslut och deklarationer. Är detta något du är mindre van vid blir det något som vi satsar hårt på att få dig in i, så att du blir van vid både bokslutsförfarandet och den rådgivning som vi tillhandahåller både kring bokslut och annat. Genom att det är små företag är det inte så avancerade grejor, och kan man bokföringen ordentligt så brukar detta falla på plats ganska snabbt.
Vad erbjuder vi
På Ekonomihjälpen jobbar vi lite annorlunda. Det finns ingen chef eller ledare på topp som styr och håvar in profiten. Istället driver vi företaget tillsammans och delar på vinsterna enligt satta riktlinjer.
Det innebär många friheter såsom att vi sköter våra arbetstider själv, givetvis i samspråk med varandra. Vi är alla delaktiga i lönesättningen och när man jobbat här ett tag förväntas man sitta med i styrelsen. Därtill har vi ett projekt för delägarskap som vi rullar ut nu 2021, där de som arbetat ett par år får möjlighet att investera (tänk personalobligationer).
Men vi ställer också höga krav på självständighet och ansvarstagande. Vi förväntar oss av varandra att vi sköter om och vårdar våra kunder, att vi ställer upp för varandra och för företaget. De som jobbar på kontoret behöver vara med och dela på de interna ansvaren.
Det är helt enkelt en hybrid mellan att vara anställd och egen företagare, där man får långt mer delaktighet och ansvar än normalt, men slipper stå ensam såsom egenföretagare ofta får göra.
Lön och förmåner
Våra löner har vi valt att lägga ganska högt för vårt läge. Vi använder SRFs statistik som underlag och väljer där att sätta löner enligt tredje kvartilen (alltså topp 25%) och tittar också på högre arbetsroller när vi väljer kolumn då vi jobbar med mer ansvar än gemene byrå. Det gör att en självgående redovisningsekonom för små/enklare företag idag har en riktlön på 33.000 kr och att denna tjänst skulle ligga mellan 30.000-35.000 tkr där kunskapen i bokföring, bokslut och deklaration mycket avgör var vi skulle vilja börja.
I övrigt så maximerar vi friskvårdsbidraget och avsätter marknadsmässig tjänstepension. Vi är också öppna med löneväxling mot städförmån, bilförmån, etc.
Omfattning och andra detaljer
Vi är öppna för en anställningsgrad mellan 50-100% utifrån dina preferenser.
Vi ställer höga krav på svenska språket i både skrift och tal, därför att tydlig kommunikation är en nyckelfaktor i att hjälpa och guida de företagare vi hjälper.
Våra krav på engelska är mildare, men vi behöver kunna föra oss på engelska då vi alltid haft en klick engelskspråkiga kunder - dock använder vi oftast svenska termer när det kommer till fackspråk (you have to hand in your inkomstdeklaration next week.
Erfarenhetsnivån är alltså inget krav - är du vass på bokföring och gärna bokslut, så struntar vi hur länge du jobbat eller vad du har för utbildning.
Vi erbjuder möjligheter att jobba hemifrån och på språng när så krävs och önskas, men tycker normalt om att jobba tillsammans på kontoret.
Du förväntas efter en tids invänjning att ta ett ansvarsområde på kontoret (t.ex. Ekonomi, Personal, Teknik, Trivsel, etc.).
Om Ekonomihjälpen
Ekonomihjälpens grundfilosofi kom från Robert Lindblad när han såg en vän till familjen gå i personlig konkurs. Det här var en person som var så jäkla schysst mot alla människor, jobbade stenhårt och var duktig på det han gjorde. Men han hade inget sinne för företagsekonomi och hans partner hade satsat helt fel, företaget gick i konkurs och vår vän till familjen hade i okunskap skrivit under som ansvarig så han drogs med i fallet.
Det han hade behövt var en egen ekonomiavdelning. Någon som jobbade för honom, för att sköta ekonomin på hans företag och i god tid säga ”det där fungerar inte, vi måste ändra hur vi jobbar”. Och det är precis det vi vill vara för var och en av våra kunder, deras ekonomiavdelning som jobbar på deras företag och är en naturlig del av det företaget.
Sett till vem som vill jobba på Ekonomihjälpen, så är det den som kanske funderar på att öppna eget men vill åtnjuta de ekonomiska och sociala fördelarna med att vara del av en större organisation. Eller den som vill kunna åtnjuta en del av fördelarna med att vara egenföretagare, såsom frihet, möjlighet till en aning större ekonomisk vinning på sikt, delaktighet i att skapa och driva företaget. Allt detta erbjuder Ekonomihjälpen, och förväntar sig i gengäld ansvarstagande för företaget och kollegorna, samt hög kvalitet och personligt engagemang till kunderna.
Läs mer om hur det är att jobba på Ekonomihjälpen på https://ekonomihjalpen.se/om-oss/jobba-hos-oss/
Läs mer om Ekonomihjälpen på https://ekonomihjalpen.se/om-oss/ Visa mindre

Redovisningsansvarig till modebolag i Tyresö

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Är du redovisningsekonom och vill ta steget till att bli ekonomiansvarig? Är du ute efter ett konsultuppdrag där du får möjligheten att utvecklas yt... Visa mer
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Är du redovisningsekonom och vill ta steget till att bli ekonomiansvarig? Är du ute efter ett konsultuppdrag där du får möjligheten att utvecklas ytterligare? Då kan det här vara en tjänst för dig!

För kunds räkning söker vi nu en ekonomiansvarig till ett konsultuppdrag som beräknas pågå mellan 3-4 månader. I rollen som ekonomiansvarig kommer du att arbeta med allt från löpande bokföring till månadsbokslut. Rollen är varierande där vissa arbetsuppgifter fokuserar på ekonomifrågor för alla de nordiska länderna som vår kund är verksamma i. Du tillhör ekonomiavdelningen och rapporterar direkt till CFO. Tjänsten omfattar heltid och är placerad i Tyresö, med start omgående.

Arbetsuppgifter

• Löpande bokföring
• Kund- och leverantörsbetalningar med tillhörande påminnelser och kravhantering
• Momsavstämningar
• Månadsbokslut och tillhörande avstämningar av balanskonton
• Likviditetsplanering
• Samarbeta med CFO i arbete med budget och estimat
• Förenkla och förbättra processer och rutiner

Vem är du?

Vi söker dig som har läst ekonomi på gymnasiet eller har eftergymnasial utbildning i redovisning. Du har minst 3 års erfarenhet av att arbeta med redovisning och gör självständigt månadsbokslut. I övrigt krävs det att du har/är:

• Goda kunskaper i Excel (exempelvis Pivottabeller och andra typer av tabeller/diagram)
• Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift
• Meriterande om du har erfarenhet av arbete i större ekonomisystem

Som person är du noggrann, har integritet och tycker om att arbeta i team. Eftersom kundens ekonomiteam består av få personer är det extra viktigt att du är prestigelös och beredd på att hugga i där det behövs.

Du erbjuds

Du erbjuds ett omväxlande och ansvarsfullt arbete på ett spännande bolag som har tydliga tillväxtplaner. Rollen är en viktig kugge i bolaget och kommer att ha kontakt i alla delar av organisationen.

Vid eventuella frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Mehdi Riahi på [email protected]. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Visa mindre

Dafo Vehicle Fire Protection söker Senior Redovisningsansvarig

Dafo Vehicle Fire Protection skapar en modern ekonomiavdelning med fokus på effektivitet, process-optimering och digitalisering. I rollen som Senior Accountant Teamleader kommer du att vara en nyckelperson inom redovisning, skatt, konsolidering och reskontra. Din roll blir att leda och driva funktionen framåt mot ett effektivt, digitalt och modernt arbetssätt i processer, rutiner, rapporteringsfrågor och systemanvändning. Du kommer genom ett proaktivt arbe... Visa mer
Dafo Vehicle Fire Protection skapar en modern ekonomiavdelning med fokus på effektivitet, process-optimering och digitalisering. I rollen som Senior Accountant Teamleader kommer du att vara en nyckelperson inom redovisning, skatt, konsolidering och reskontra. Din roll blir att leda och driva funktionen framåt mot ett effektivt, digitalt och modernt arbetssätt i processer, rutiner, rapporteringsfrågor och systemanvändning. Du kommer genom ett proaktivt arbete lyfta redovisningens kvalitet och stötta med specialistkunskap till organisationen. Det kommer finnas stor möjlighet att vara med och skapa framtidens ekonomifunktion på Dafo Vehicle.
Vidare kommer du att driva analys- & förbättringsåtgärder inom redovisningen och se till att policys, regelverk och lagar efterföljs. Vår ekonomifunktion arbetar globalt med distributörer samt med ett flertal dotterbolag i Europa, Asien och USA. Det finns även planer på att utöka med flera dotterbolag.
Idag används affärssystemet Microsoft Dynamics AX.
Rollen rapporterar till CFO.
På Dafo Vechicle har vi ett driv framåt, stor arbetsglädje och ett härligt team som vi hoppas att du vill bli en del av.
Arbetsuppgifter i urval:
• Eget helhetsansvar för redovisningen där löpande redovisning ingår.
• Konsolidering av dotterbolag
• Utveckla och effektivisera processer och rutiner för ett digitalt och modernt arbetssätt
• Säkerställa att vi jobbar effektivt med ekonomisystemet
• Momsrapportering
• Upprätta månadsbokslut, årsbokslut samt årsredovisning
• Kvalitetssäkra redovisningen
• Bidra med din expertis till övriga organisationen
• Kombinera en operativ roll med att leda leverantörs- och kundreskontran.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har en universitetsutbildning inom ekonomi samt flera års relevant arbetslivserfarenhet. Du har god IT- vana och ett stort intresse för att driva en redovisningsfunktion mot digitalisering, effektivisering och ett modernt arbetssätt. Erfarenhet av arbete inom en internationell koncern med ansvar för konsolidering är ett krav. Vi söker dig som har affärsintresse, hög kapacitet och ett sinne för att driva saker framåt. Du är utmanande och ifrågasättande samtidigt som du har lösningsfokus. I vårt team har vi en positiv attityd vilket är viktigt att du också har. Vi ser problem som möjligheter!
Du talar och skriver svenska och engelska flytande.
Övrig information:
Start: Så snart som möjligt
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid
Placering: Tyresö
Lön enligt överenskommelse
Vi går igenom urvalet löpande, skicka din intresseanmälan och CV redan idag. Ansökan sker via e-post till [email protected]
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Redovisning

Vi är en bokföringsbyrå med 4 anställda som arbetar ganska tätt ihop . Kontoret ligger i Tyresö. Våra kunder är enskilda firmor, handelsbolag och fåmans aktiebolag. Vi söker en noggrann och trivsam person som självständigt kan bokföra, göra löpande avstämningar och bokslutavstämningar och gärna klarar av att göra bokslut. I arbetet arbetar vi med programvaror från BL Administration, Iphenix och Microsoft office. För att klara av arbetet tror vi att några... Visa mer
Vi är en bokföringsbyrå med 4 anställda som arbetar ganska tätt ihop . Kontoret ligger i Tyresö. Våra kunder är enskilda firmor, handelsbolag och fåmans aktiebolag.
Vi söker en noggrann och trivsam person som självständigt kan bokföra, göra löpande avstämningar och bokslutavstämningar och gärna klarar av att göra bokslut. I arbetet arbetar vi med programvaror från BL Administration, Iphenix och Microsoft office.
För att klara av arbetet tror vi att några års erfarenhet och hantar det svenska språket väl. Visa mindre

Är du ekonom - gillar att skapa struktur , driva förändring och coacha?

Ansök    Maj 10    Swedol    Redovisningsekonom
Swedol erbjuder kvalitativa varor och tjänster för kunder inom främst bygg, industri, transport och jordbruk. De har webbhandel och cirka 100 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland under varumärkena Swedol, Grolls, Univern och Nima. Bolaget har haft en stark framväxt de senaste åren, både genom tillväxt och förvärv. Rollen är placerad på Swedols huvudkontor i Tyresö och man ansvarar för ett team om 4 redovisningsekonomer och rapporterar till den nor... Visa mer
Swedol erbjuder kvalitativa varor och tjänster för kunder inom främst bygg, industri, transport och jordbruk. De har webbhandel och cirka 100 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland under varumärkena Swedol, Grolls, Univern och Nima. Bolaget har haft en stark framväxt de senaste åren, både genom tillväxt och förvärv. Rollen är placerad på Swedols huvudkontor i Tyresö och man ansvarar för ett team om 4 redovisningsekonomer och rapporterar till den nordiska Ekonomichefen.Om rollenI rollen som redovisningschef har du huvudansvaret för redovisningsprocessen för koncernens svenska bolag samt personalansvar för medarbetarna i gruppen.Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat:Leda och fördela arbetet mellan medarbetarna i gruppenÖvergripande ansvar för den löpande redovisningen och bokslutsprocessenKvalitetssäkring av månads- och årsbokslutLöpande stödja organisationen i analys, uppföljning och rapporteringsfrågor gällande redovisningsprocessenSäkerställa hantering av dotterbolagens redovisningDelta i koncernens förändringsarbete och driva utvecklingKvalifikationer och egenskaperDu är en trygg och rutinerad ekonom med flera års erfarenhet från kvalificerad redovisning. Vi tror att du har erfarenhet från en större koncern och det är starkt meriterande om du har erfarenhet av lagerredovisning. Det är även meriterande om du har erfarenhet från retail. Då det är en ledarroll tror vi att du sedan tidigare har haft personalansvar, teamansvar eller arbetsledande ansvar.Som person är du driven, engagerad och nyfiken, men med ett grundat lugn. Du är van att arbeta strukturerat och noggrant samt är en person som inte rädd för att hugga i där det behövs. Du har vidare förmågan att lyfta blicken och se utvecklingsområden och tycker det är roligt att driva förändringsprojekt. Du trivs i en föränderlig miljö och är en person som har lätt för att entusiasmera och få med dig andra.AnsökanI denna rekrytering samarbetar Swedol med Mpya Finance. Har du frågor kring tjänsten kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Åsa Schramm på [email protected] eller Elin Allskog på [email protected]. Intervjuer kommer att ske löpande varför det är bäst att inte dröja med din ansökan! Varmt välkommen att söka!Om SwedolSwedolkoncernen är multispecialisten för den professionella användaren. Vi erbjuder kvalitativa varor och tjänster på ett enkelt och proffsigt sätt. Vi har webbhandel och cirka 100 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland under varumärkena Swedol, Grolls, Univern och Nima. Kunderna finns huvudsakligen inom Bygg och anläggning, Industri och verkstad, Åkeri och transport, Jord- och skogsbruk samt Offentlig service. Sammantaget omsatte bolagen i Swedolkoncernen 3,2 miljarder kronor 2018 och har cirka 1,000 anställda. Swedols B-aktie är noterad på NASDAQ Stockholms Mid Cap-lista. Visa mindre

Redovisningsansvarig till modebolag i Tyresö

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Är du redovisningsekonom och vill ta steget till att bli ekonomiansvarig? Är du ute efter ett konsultuppdrag där du får möjligheten att utvecklas yt... Visa mer
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Är du redovisningsekonom och vill ta steget till att bli ekonomiansvarig? Är du ute efter ett konsultuppdrag där du får möjligheten att utvecklas ytterligare? Då kan det här vara en tjänst för dig!

För kunds räkning söker vi nu en ekonomiansvarig till ett konsultuppdrag som beräknas pågå mellan 3-5 månader. I rollen som ekonomiansvarig kommer du att arbeta med allt från löpande bokföring till månadsbokslut. Rollen är varierande där vissa arbetsuppgifter fokuserar på ekonomifrågor för alla de nordiska länderna som vår kund är verksamma i. Du tillhör ekonomiavdelningen och rapporterar direkt till CFO. Tjänsten omfattar heltid och är placerad i Tyresö.

Arbetsuppgifter

• Löpande bokföring
• Kund- och leverantörsbetalningar med tillhörande påminnelser och kravhantering
• Momsavstämningar
• Månadsbokslut och tillhörande avstämningar av balanskonton
• Likviditetsplanering
• Samarbeta med CFO i arbete med budget och estimat
• Förenkla och förbättra processer och rutiner

Vem är du?

Vi söker dig som har läst ekonomi på gymnasiet eller har eftergymnasial utbildning i redovisning. Du har minst 3 års erfarenhet av att arbeta med redovisning och gör självständigt månadsbokslut. I övrigt krävs det att du har/är:

• Avancerade kunskaper i Excel (exempelvis Pivottabeller och andra typer av tabeller/diagram)
• Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift
• Meriterande om du har erfarenhet av arbete i större ekonomisystem

Som person är du noggrann, har integritet och tycker om att arbeta i team. Eftersom kundens ekonomiteam består av få personer är det extra viktigt att du är prestigelös och beredd på att hugga i där det behövs.

Du erbjuds

Du erbjuds ett omväxlande och ansvarsfullt arbete på ett spännande bolag som har tydliga tillväxtplaner. Rollen är en viktig kugge i bolaget och kommer att ha kontakt i alla delar av organisationen.

Vid eventuella frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Mehdi Riahi på [email protected]. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Visa mindre

Redovisningsekonom med kärlek och pondus

Ekonomihjälpen växer snabbare än vi hinner med och vi behöver nu en till redovisningsekonom som både kan ta kunden i örat när det behövs likväl som ge dem bekräftande ryggdunk när det går bra.   Det vill säga en människa som genuint vill hjälpa en handfull företagare som hamnar under dess vingar. Absolut ingår det att sköta redovisningen för företagen i fråga, men det är kommunikationen och hjälpen som är det viktiga.   Som redovisningsekonom hos Ekonomihj... Visa mer
Ekonomihjälpen växer snabbare än vi hinner med och vi behöver nu en till redovisningsekonom som både kan ta kunden i örat när det behövs likväl som ge dem bekräftande ryggdunk när det går bra.
 
Det vill säga en människa som genuint vill hjälpa en handfull företagare som hamnar under dess vingar. Absolut ingår det att sköta redovisningen för företagen i fråga, men det är kommunikationen och hjälpen som är det viktiga.
 
Som redovisningsekonom hos Ekonomihjälpen kommer du:
Sammanställa kunders redovisning och lämna in rapporter såsom moms
Avrapportera till kunder varje månad med tolkning och råd
Vara behjälplig med enklare ekonomistyrning för de större kunderna
Hjälpa kunder att skyndsamt lösa företagsekonomiska uppgifter och problem
Upprätta bokslut och årsredovisning (K2) klart för underskrift
Rådge ägare hur de skatteeffektivt fördelar lön kontra uttag (hålla koll på K10-blanketten)
Hjälpa dina kollegor, både assistenter och ekonomer, vid behov

 
Därmed behöver du vara självgående med att sköta bokföring och bokslut för K2-bolag med t.ex. byggmoms, ROT-fakturor, utlandshandel, etc. Därtill datorvan och bekväm med att jobba digitalt då vi redan är långt framme på den fronten. Körkort är ett behov då vi gärna träffar våra kunder och besöker deras arbetsplatser med jämna mellanrum. Lönekunskap är högst meriterande, men inget krav.
Företagen som du kommer att hjälpa är spridda i bransch och storlek alltifrån små hantverkare med tre gubbar upp till IT-firmor med 25 anställda.
Vi har kontoret i Trollbäcken i Tyresö och är öppna för alla som vill jobba 50-100%. Vi är också öppna för omgående tillsättning, även om vi är beredda på uppsägningstider och dylikt.
På Ekonomihjälpen jobbar vi lite annorlunda bakom kulisserna. Vi har ingen chef utan vi delar på ansvaren, styr tillsammans vinstdisponering, lönesättning, tillväxt, etc. Det finns med tiden möjlighet (och ibland förväntan) att både sitta i Styrelsen och även delägande. Vi driver företaget tillsammans helt enkelt.
Så länge allting fungerar bra så bestämmer vi arbetstider, semester och dylikt efter egna preferenser och familjebehov. Vi försöker hålla ett system där man får en klart avgränsad arbetsbörda som är hanterbar och i lugnare tider ger utrymme.
Vad det innebär i praktiken är vi får friheter närmare de som tillskrivs en egen företagare men betalar den friheten med högre ansvar för våra egna uppgifter och företagets välmående.
Om det här låter som något för dig så skicka ett mail till [email protected] där du berättar lite om dig själv samt bifogar eventuellt CV. Visa mindre

REDOVISNINGSANSVARIG TILL TYRESÖ BOSTÄDER

Ansök    Apr 30    Resultat AB    Redovisningsekonom
Är du redo att axla rollen som nyckelperson i ett bostadsbolag som befinner sig i en utvecklingsfas? Brinner du för redovisning och vill arbeta i en bred roll nära verksamheten? Då kan denna tjänsten vara för dig! Om företaget Tyresö Bostäder AB är ett kommunalt bostadsbolag som äger och förvaltar nära 3 400 hyresrätter och gör det med visionen att Tyresö ska vara en plats där människor vill leva och bo. Som hyresvärd arbetar de därför ständigt med hela u... Visa mer
Är du redo att axla rollen som nyckelperson i ett bostadsbolag som befinner sig i en utvecklingsfas? Brinner du för redovisning och vill arbeta i en bred roll nära verksamheten? Då kan denna tjänsten vara för dig!

Om företaget
Tyresö Bostäder AB är ett kommunalt bostadsbolag som äger och förvaltar nära 3 400 hyresrätter och gör det med visionen att Tyresö ska vara en plats där människor vill leva och bo. Som hyresvärd arbetar de därför ständigt med hela upplevelsen, både den inomhus och den utomhus. Deras tanke om att skapa boendeglädje innebär att deras fastigheter och bostäder är attraktiva och passar för hyresgästernas behov tillsammans med en yttre miljö som är trygg och känns trevlig.

Du tar dig enkelt hit med buss från Gullmarsplan som endast tar 15 minuter. Mer information om Tyresö Bostäder hittar du på www.tyresobostader.se


Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsansvarig hos Tyresö Bostäder planerar och driver du löpande redovisning, bokslut, årsbokslut, deklarationer och årsredovisningar samt handlägger momsredovisning och skatter (ej fastighetsskatt). Du kommer även att utveckla rutiner och system, följa utvecklingen inom redovisnings- och skattelagstiftningen samt upprätta rutinbeskrivningar.

Personaladministrativt arbete ingår även i tjänsten, t.ex. kontaktperson med lönebyrå, rapportering till FORA och pensionsbolag samt även betalningsansvar för leverantörsbetalningar och internetbetalningar. Administration och ansvar för ekonomisystemet rörande t.ex. uppläggning av konton åligger redovisningsansvarig samt att medverka i budget och prognosarbete. Vidare handhar du som redovisningsansvarig viss del av investeringsprojekt.


Din profil
Vi ser att du har minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt en akademisk examen eller motsvarande. Du har god organisationsförmåga och mycket goda IT-kunskaper. Eftersom du arbetar nära resterande av ekonomiavdelningen är du en uttalad lagspelare. Du är nyfiken, driven och tar dig an dina arbetsuppgifter på ett ansvarsfullt sätt. Det är meriterande om du sedan tidigare har erfarenhet av fastighetsbranschen.

Framgångsfaktorer
- Akademisk examen eller motsvarande
- Minst 3 års erfarenhet av liknande uppgifter
- Mycket goda IT-kunskaper
- Meriterande att sedan tidigare arbetat i fastighetsbranschen


Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!

Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid, 100 %
PLACERING: Stockholm, Tyresö
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Hanna Eriksson 072-230 99 89
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2019-05-13

Denna tjänst är en hyrrekrytering på 6 månader, där du först blir uthyrd av oss för att sedan bli direkt anställd av vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Hanna Eriksson, 072-230 99 89 Visa mindre

REDOVISNINGSANSVARIG TILL TYRESÖ BOSTÄDER

Ansök    Apr 12    Resultat AB    Redovisningsekonom
Är du redo att axla rollen som nyckelperson i ett bostadsbolag som befinner sig i en utvecklingsfas? Brinner du för redovisning och vill arbeta i en bred roll nära verksamheten? Då kan denna tjänsten vara för dig! Om företaget Tyresö Bostäder AB är ett kommunalt bostadsbolag som äger och förvaltar nära 3 400 hyresrätter och gör det med visionen att Tyresö ska vara en plats där människor vill leva och bo. Som hyresvärd arbetar de därför ständigt med hela u... Visa mer
Är du redo att axla rollen som nyckelperson i ett bostadsbolag som befinner sig i en utvecklingsfas? Brinner du för redovisning och vill arbeta i en bred roll nära verksamheten? Då kan denna tjänsten vara för dig!

Om företaget
Tyresö Bostäder AB är ett kommunalt bostadsbolag som äger och förvaltar nära 3 400 hyresrätter och gör det med visionen att Tyresö ska vara en plats där människor vill leva och bo. Som hyresvärd arbetar de därför ständigt med hela upplevelsen, både den inomhus och den utomhus. Deras tanke om att skapa boendeglädje innebär att deras fastigheter och bostäder är attraktiva och passar för hyresgästernas behov tillsammans med en yttre miljö som är trygg och känns trevlig.

Du tar dig enkelt hit med buss från Gullmarsplan som endast tar 15 minuter. Mer information om Tyresö Bostäder hittar du på www.tyresobostader.se


Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsansvarig hos Tyresö Bostäder planerar och driver du löpande redovisning, bokslut, årsbokslut, deklarationer och årsredovisningar samt handlägger momsredovisning och skatter (ej fastighetsskatt). Du kommer även att utveckla rutiner och system, följa utvecklingen inom redovisnings- och skattelagstiftningen samt upprätta rutinbeskrivningar.

Personaladministrativt arbete ingår även i tjänsten, t.ex. kontaktperson med lönebyrå, rapportering till FORA och pensionsbolag samt även betalningsansvar för leverantörsbetalningar och internetbetalningar. Administration och ansvar för ekonomisystemet rörande t.ex. uppläggning av konton åligger redovisningsansvarig samt att medverka i budget och prognosarbete. Vidare handhar du som redovisningsansvarig viss del av investeringsprojekt.


Din profil
Vi ser att du har minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt en akademisk examen eller motsvarande. Du har god organisationsförmåga och mycket goda IT-kunskaper. Eftersom du arbetar nära resterande av ekonomiavdelningen är du en uttalad lagspelare. Du är nyfiken, driven och tar dig an dina arbetsuppgifter på ett ansvarsfullt sätt. Det är meriterande om du sedan tidigare har erfarenhet av fastighetsbranschen.

Framgångsfaktorer
- Akademisk examen eller motsvarande
- Minst 3 års erfarenhet av liknande uppgifter
- Mycket goda IT-kunskaper
- Meriterande att sedan tidigare arbetat i fastighetsbranschen


Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!

Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid, 100 %
PLACERING: Stockholm, Tyresö
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Hanna Eriksson 072-230 99 89
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2019-04-29

Denna tjänst är en hyrrekrytering på 6 månader, där du först blir uthyrd av oss för att sedan bli direkt anställd av vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Hanna Eriksson, 072-230 99 89 Visa mindre

REDOVISNINGSANSVARIG TILL TYRESÖ BOSTÄDER

Ansök    Apr 14    Resultat AB    Redovisningsekonom
Är du redo att axla rollen som nyckelperson i ett bostadsbolag som befinner sig i en utvecklingsfas? Brinner du för redovisning och vill arbeta i en bred roll nära verksamheten? Då kan denna tjänsten vara för dig! Om företaget Tyresö Bostäder AB är ett kommunalt bostadsbolag som äger och förvaltar nära 3 400 hyresrätter och gör det med visionen att Tyresö ska vara en plats där människor vill leva och bo. Som hyresvärd arbetar de därför ständigt med hela u... Visa mer
Är du redo att axla rollen som nyckelperson i ett bostadsbolag som befinner sig i en utvecklingsfas? Brinner du för redovisning och vill arbeta i en bred roll nära verksamheten? Då kan denna tjänsten vara för dig!

Om företaget
Tyresö Bostäder AB är ett kommunalt bostadsbolag som äger och förvaltar nära 3 400 hyresrätter och gör det med visionen att Tyresö ska vara en plats där människor vill leva och bo. Som hyresvärd arbetar de därför ständigt med hela upplevelsen, både den inomhus och den utomhus. Deras tanke om att skapa boendeglädje innebär att deras fastigheter och bostäder är attraktiva och passar för hyresgästernas behov tillsammans med en yttre miljö som är trygg och känns trevlig.

Du tar dig enkelt hit med buss från Gullmarsplan som endast tar 15 minuter. Mer information om Tyresö Bostäder hittar du på www.tyresobostader.se


Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsansvarig hos Tyresö Bostäder planerar och driver du löpande redovisning, bokslut, årsbokslut, deklarationer och årsredovisningar samt handlägger momsredovisning och skatter (ej fastighetsskatt). Du kommer även att utveckla rutiner och system, följa utvecklingen inom redovisnings- och skattelagstiftningen samt upprätta rutinbeskrivningar.

Personaladministrativt arbete ingår även i tjänsten, t.ex. kontaktperson med lönebyrå, rapportering till FORA och pensionsbolag samt även betalningsansvar för leverantörsbetalningar och internetbetalningar. Administration och ansvar för ekonomisystemet rörande t.ex. uppläggning av konton åligger redovisningsansvarig samt att medverka i budget och prognosarbete. Vidare handhar du som redovisningsansvarig viss del av investeringsprojekt.


Din profil
Vi ser att du har minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt en akademisk examen eller motsvarande. Du har god organisationsförmåga och mycket goda IT-kunskaper. Eftersom du arbetar nära resterande av ekonomiavdelningen är du en uttalad lagspelare. Du är nyfiken, driven och tar dig an dina arbetsuppgifter på ett ansvarsfullt sätt. Det är meriterande om du sedan tidigare har erfarenhet av fastighetsbranschen.

Framgångsfaktorer
- Akademisk examen eller motsvarande
- Minst 3 års erfarenhet av liknande uppgifter
- Mycket goda IT-kunskaper
- Meriterande att sedan tidigare arbetat i fastighetsbranschen


Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!

Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid, 100 %
PLACERING: Stockholm, Tyresö
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Hanna Eriksson 072-230 99 89
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2019-04-29

Denna tjänst är en hyrrekrytering på 6 månader, där du först blir uthyrd av oss för att sedan bli direkt anställd av vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Hanna Eriksson, 072-230 99 89 Visa mindre

REDOVISNINGSANSVARIG TILL TYRESÖ BOSTÄDER

Ansök    Apr 9    Resultat AB    Redovisningsekonom
Är du redo att axla rollen som nyckelperson i ett bostadsbolag som befinner sig i en utvecklingsfas? Brinner du för redovisning och vill arbeta i en bred roll nära verksamheten? Då kan denna tjänsten vara för dig! Om företaget Tyresö Bostäder AB är ett kommunalt bostadsbolag som äger och förvaltar nära 3 400 hyresrätter och gör det med visionen att Tyresö ska vara en plats där människor vill leva och bo. Som hyresvärd arbetar de därför ständigt med hel... Visa mer
Är du redo att axla rollen som nyckelperson i ett bostadsbolag som befinner sig i en utvecklingsfas? Brinner du för redovisning och vill arbeta i en bred roll nära verksamheten? Då kan denna tjänsten vara för dig!

Om företaget
Tyresö Bostäder AB är ett kommunalt bostadsbolag som äger och förvaltar nära 3 400 hyresrätter och gör det med visionen att Tyresö ska vara en plats där människor vill leva och bo. Som hyresvärd arbetar de därför ständigt med hela upplevelsen, både den inomhus och den utomhus. Deras tanke om att skapa boendeglädje innebär att deras fastigheter och bostäder är attraktiva och passar för hyresgästernas behov tillsammans med en yttre miljö som är trygg och känns trevlig.

Du tar dig enkelt hit med buss från Gullmarsplan som endast tar 15 minuter. Mer information om Tyresö Bostäder hittar du på www.tyresobostader.se


Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsansvarig hos Tyresö Bostäder planerar och driver du löpande redovisning, bokslut, årsbokslut, deklarationer och årsredovisningar samt handlägger momsredovisning och skatter (ej fastighetsskatt). Du kommer även att utveckla rutiner och system, följa utvecklingen inom redovisnings- och skattelagstiftningen samt upprätta rutinbeskrivningar.

Personaladministrativt arbete ingår även i tjänsten, t.ex. kontaktperson med lönebyrå, rapportering till FORA och pensionsbolag samt även betalningsansvar för leverantörsbetalningar och internetbetalningar. Administration och ansvar för ekonomisystemet rörande t.ex. uppläggning av konton åligger redovisningsansvarig samt att medverka i budget och prognosarbete. Vidare handhar du som redovisningsansvarig viss del av investeringsprojekt.


Din profil
Vi ser att du har minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt en akademisk examen eller motsvarande. Du har god organisationsförmåga och mycket goda IT-kunskaper. Eftersom du arbetar nära resterande av ekonomiavdelningen är du en uttalad lagspelare. Du är nyfiken, driven och tar dig an dina arbetsuppgifter på ett ansvarsfullt sätt. Det är meriterande om du sedan tidigare har erfarenhet av fastighetsbranschen.

Framgångsfaktorer
- Akademisk examen eller motsvarande
- Minst 3 års erfarenhet av liknande uppgifter
- Mycket goda IT-kunskaper
- Meriterande att sedan tidigare arbetat i fastighetsbranschen


Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!

Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid, 100 %
PLACERING: Stockholm, Tyresö
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Hanna Eriksson 072-230 99 89
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2019-04-29

Denna tjänst är en hyrrekrytering på 6 månader, där du först blir uthyrd av oss för att sedan bli direkt anställd av vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Hanna Eriksson, 072-230 99 89 Visa mindre