Lediga jobb som Inköpare i Tyresö

Se lediga jobb som Inköpare i Tyresö. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Tyresö som finns hos arbetsgivaren.

Nu söker vi en inköpsansvarig

Ansök    Mar 29    Tyresö Bostäder AB    Inköpare
Tyresö Bostäder förstärker sin organisation och söker nu en inköpsansvarig. Vi söker dig som precis som vi tycker att upphandling och inköp är både viktigt och roligt att arbeta med och har god förmåga att samarbeta både internt och externt. Tyresö Bostäder är ett kommunalt bostadsbolag som äger och förvaltar nära 3 500 hyresrätter. Vi har bostäder för olika behov i livets alla skeden. Vi erbjuder ungdomslägenheter, familjeboenden, seniorlägenheter och try... Visa mer
Tyresö Bostäder förstärker sin organisation och söker nu en inköpsansvarig. Vi söker dig som precis som vi tycker att upphandling och inköp är både viktigt och roligt att arbeta med och har god förmåga att samarbeta både internt och externt.
Tyresö Bostäder är ett kommunalt bostadsbolag som äger och förvaltar nära 3 500 hyresrätter. Vi har bostäder för olika behov i livets alla skeden. Vi erbjuder ungdomslägenheter, familjeboenden, seniorlägenheter och trygghetsboenden samt lokaler för det lokala närings- och föreningslivet. Våra fastigheter ska erbjuda bostäder för många år framåt. Därför förvaltar och underhåller vi långsiktigt med människor och miljö i åtanke, samt tar vara på den mark vi äger och bidrar till en ökad biologisk mångfald i vår närmiljö.


Om uppdraget som inköpsansvarig
Som inköpsansvarig hos oss på Tyresö Bostäder ansvarar du för bolagets ramavtal, skötselavtal och andra driftavtal, samt samordning och avtalsuppföljning. Rollen ingår som en del i bolagets ekonomiavdelning.
Du ansvarar för att upphandlingar sker i enlighet med lagar, regler och bolagets upphandlingspolicy på ett affärsmässigt och professionellt sätt. Du håller ihop företagets arbete med upphandling för att säkerställa att företaget gör bra affärer. Du är ensam inköpsansvarig men arbetet sker i nära samarbete tillsammans med övriga medarbetare på avdelningen. Det innebär också kontinuerlig kontakt och dialog med såväl beställare som leverantörer som övriga intressenter. Du är behjälplig vid bolagets projektupphandlingar och samarbetar vid behov med Tyresö kommuns upphandlingsavdelning.
Initialt ansvara för att bygga upp företagets arbete med upphandling
Ansvar över processer, rutiner, dokumentation och ett ökat fokus på bättre affärer
Självständigt ansvara för kvalificerade upphandlingar och inköp
I förekommande fall även stödja och delta i upphandlingar som genomförs av kollegor eller externa konsulter
Bidra till verksamhetsutveckling genom att sprida kunskap om enhetens arbete



För att vara framgångsrik och trivas i rollen som inköpsansvarig tror vi att du har:
Relevant högskoleexamen inom ekonomi/juridik/teknik alternativt motsvarande kunskaper och erfarenhet förvärvat på annat sätt.
Några års erfarenhet av självständigt arbete med offentlig upphandling enligt LOU
Erfarenhet av projektledning
Erfarenhet av upphandlingar inom bygg- och fastighetsområdet
Goda kunskaper om och är väl insatt i entreprenadjuridik
Goda kunskaper i Officeprogrammen

Som person är du ansvarsfull, självgående och driver dina processer, samt att du arbetar bra tillsammans med andra. Du är strukturerad och organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är också noggrann, kvalitetsmedveten och affärsmässig. Tycker du även som vi att upphandling och inköp är både viktigt och roligt att arbeta med så kommer du att trivas med oss.


Om Tyresö Bostäder och våra värderingar
Tyresö Bostäder är en verksamhet för alla som vill bidra till samhället genom vårt allmännyttiga uppdrag och vår organisation speglar det samhälle vi verkar i. Vi erbjuder en utvecklande arbetsplats där vi värdesätter jämställdhet, inkluderande och mångfald. Hos oss finns möjligheten att påverka, bidra och utvecklas i sin roll. Vi erbjuder schyssta villkor, en bra arbetsmiljö och möjlighet till balans i livet. Vi värdesätter dialog, lyhördhet och ett gott samarbete. Tillsammans skapar vi en kultur och verksamhet där vi trivs och känner oss välkomna. Som medarbetare följer du bolagets policys och delar våra värderingar:
Dialog – vi lyssnar och återkopplar.
Engagemang – vi är närvarande och intresserade av vårt uppdrag.
Långsiktighet – vi verkar för en hållbar framtid i allt vi gör.
Tillgänglighet – vi finns när och där vi behövs.
Affärsmässighet – vi skapar nytta för pengarna.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast. Intervjuer sker löpande och rekrytering kan ske innan sista ansökningsdag. Provanställning tillämpas. Om du tycker att tjänsten passar in på dig, skicka in din ansökan redan idag.
För frågor om tjänsten vänligen kontakta Marie Reinius, tf. ekonomichef, på telefon 08-682 61 10.
Har du frågor kring rekryteringsprocessen kontakta Marina Brunsärn, HR-chef, på telefon 08-682 61 32. Fackliga företrädare, Ann-sofie Persson, Vision, nås på telefon 08-682 61 61 och Rolf Sundell, Fastighetsanställdas förbund, på telefon 08-682 61 08.
Varmt välkommen till oss på Tyresö Bostäder! Mer information om vår verksamhet hittar du på vår hemsida. Visa mindre

Senior Buyer Electronics

Ansök    Mar 19    Valueone AB    Inköpare
ValueOne is looking for a Senior Buyer of Electronics for a six-month consultant assignment at a manufacturing company south of Stockholm. The assignment must be filled as soon as possible. ValueOne are specialists in supply chain management, purchasing and logistics. We offer our customers services in three business areas: interim logistics and procurement consultants, recruitment of buyers and logisticians, as well as development of our customers’ suppl... Visa mer
ValueOne is looking for a Senior Buyer of Electronics for a six-month consultant assignment at a manufacturing company south of Stockholm. The assignment must be filled as soon as possible.

ValueOne are specialists in supply chain management, purchasing and logistics. We offer our customers services in three business areas: interim logistics and procurement consultants, recruitment of buyers and logisticians, as well as development of our customers’ supply chain operations in terms of strategies, models, methods, processes, structure, and competence.

We can offer a variety of assignments at all levels within Supply Chain Management. As a consultant at ValueOne, you are part of a professional and enterprising team consisting of the leading consultants in purchasing and logistics. If you choose to join our team, you are offered:

A market salary, which you can influence yourself.
Occupational pension.
Health and care insurance.
Health care allowance.
Personal coaching and career advice.
Network meetings with competent colleagues and Supply Chain professionals through recurring events and lectures.
Competence development through world-leading individually tailored education and courses in Supply Chain thanks to our partnership with CIPS (www.cips.org). 

The role  

The scope of the role is to ensure a supplier base that exceed expectations and requirements within the areas of quality, delivery and cost.

Main tasks:

Lead various RFx from start to end.
Collaborate with suppliers to develop, implement supply and cost saving strategies as well as new product development.
Consult with various departments on supplier management related matters.
Follow up, provide status and analyze cost break down calculations.
Develop and maintain risk and opportunity plans.
Keep updated on global industry trends and technology roadmaps.
Actively collaborate with R&D to identify/mitigate supply and demand challenges.
Manage supplier performance as well as periodic business reviews.
Participate in DFM (Design for Manufacturing) reviews with engineering partners and prospective suppliers.
Integrate with product development activities with R&D, Project Managers etc.  
Perform supplier selection.
Create product cost roadmaps.
Drive daily management for cost reduction including price negotiations.  
Assist supplier quality engineer with supplier audits, qualification and quality related issues.
Escalation point for e.g. supplier quality, delivery and financial issues.

Experience and competencies  

The role requires knowledge in commodity management and price/cost breakdown analysis and a minimum of five years’ experience from sourcing or procurement of direct material for manufacturing in a global supplier base environment. Additionally, academic degree in Supply Chain, Operations Management or Engineering is desired as well as documented experience of managing project and improvement activities. Fluency in English is a must.

You should be willing to work with strategic issues as well as manage the operational day to day business.

The person we are looking for must have strong negotiation skills as well as social and collaborative skills. You conduct your work in a structured and process-oriented way, work independently and do not hesitate to take your own initiative when necessary. You show endurance in difficult situations and are willing to put your best foot forward to achieve result.

Application  

We look forward to receiving your application. Feel free to contact Frank Hemgren at +46 70 748 18 91 or 010 332 29 20 with any questions regarding the listed position. Please note that to apply for this position you need to be an EU citizen or have a valid Swedish working permit. Visa mindre

Operativ Inköpare

Som operativ inköpare på Dafo Vehicle Fire Protection har du det övergripande ansvaret för inköp av både lagerförda och ej lagerförda varor och tjänster samt att optimera leveransprecision, lageromsättningshastighet och att avtal efterlevs. Du bevakar företagets intressen i form av att arbeta med fokus på att säkerställa optimala lagernivåer och en effektiv logistik. Övergripande arbetsuppgifter: · Granska och agera på inköpsförslag · Välja l... Visa mer
Som operativ inköpare på Dafo Vehicle Fire Protection har du det övergripande ansvaret för inköp av både lagerförda och ej lagerförda varor och tjänster samt att optimera leveransprecision, lageromsättningshastighet och att avtal efterlevs. Du bevakar företagets intressen i form av att arbeta med fokus på att säkerställa optimala lagernivåer och en effektiv logistik.
Övergripande arbetsuppgifter:
· Granska och agera på inköpsförslag
· Välja lämpligt transportsätt och speditör
· Upprätthålla och följa upp leverantörsregister
· Leveransbevaka inköp och uppdatera affärssystem med aktuell information (leveranstid och pris)
· Uppdatera produktregister avseende inköpspriser, ledtider, beställningspunkter, leverantörsbeteckningar och annan relevant produktinformation
· Bistå kvalitetsavdelningen med reklamationer relaterade till inköp
· Kontrollera och attestera fakturor mot ingångna avtal
· Hantera tvister inom ramen för gjorda inköp
· Delta i avdelningsöverskridande inköpsarbete med syfte att optimera företagets processer
· Informera internt om leveransavvikelser som påverkar kvalitet eller utleverans
· Följa upp leveransprecision och avtal tillsammans med strategiskt inköp
· Uppföljning av transportkostnader, import och export
· Administrera kundorder
· Efter bästa förmåga vara behjälplig i övriga på företaget förekommande arbetsuppgifter
Vem är du?
För att lyckas i rollen krävs ett starkt eget driv. Du är analytisk, strukturerad och noggrann och trivs både med helhet och detaljer och strävar alltid efter ett gott resultat. Du har god förmåga att bygga relationer och bidra till utveckling och lönsamhet. Du gillar att förhandla och har ett bra affärssinne.
Vi söker en person som har relevant eftergymnasial utbildning inom inköp, logistik eller supply chain. Vi ser gärna att du har en gedigen erfarenhet av operativt inköpsarbete, gärna från fordonsindustrin. Vi värdesätter kunskaper om import och export. Du har goda IT-kunskaper, främst Excel. Kunskaper om Dynamics AX och/eller Dynamics 365 är ett stort plus och goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett krav.
Placeringsort: Tyresö eller Katrineholm
Startdatum: Snarast
Intresserad? Din ansökan, tillsammans med CV och personligt brev, skickar du till [email protected]
Frågor angående tjänsten besvaras [email protected], 010-1768104 Visa mindre

Senior Buyer Electronics

Ansök    Nov 2    Valueone AB    Inköpare
ValueOne is looking for a Senior Buyer of Electronics for a six month consultant assignment at a manufacturing company south of Stockholm with a strong possibility of being offered a permanent position after completing the assignment. The role   The scope of the role is to ensure a supplier base that exceed expectations and requirements within the areas of quality, delivery and cost. Main tasks: Lead various RFx from start to end, which includes creati... Visa mer
ValueOne is looking for a Senior Buyer of Electronics for a six month consultant assignment at a manufacturing company south of Stockholm with a strong possibility of being offered a permanent position after completing the assignment.

The role  

The scope of the role is to ensure a supplier base that exceed expectations and requirements within the areas of quality, delivery and cost.

Main tasks:

Lead various RFx from start to end, which includes creation as well as facilitation of the entire process, through supplier evaluations, supplier selection and implementation.
Continuously collaborate with suppliers to develop, implement supply and cost  saving strategies as well as new product development.
Consult with various departments on supplier management related matters.
Follow up, provide status and analyze cost break down calculations.
Develop and maintain risk and opportunity plans.
Keep updated on global industry trends and technology roadmaps.
Actively collaborate with R&D to identify/mitigate supply and demand challenges.
Manage supplier performance as well as periodic business reviews.
Participate in DFM (Design For Manufacturing) reviews with engineering partners and prospective suppliers.
Integrate with product development activities with R&D, Project Managers etc. to proactively assure parts availability, identify lead-time requirements, manage contractual obligations and establish comprehensive sourcing strategies, prices, BOM costs etc.
Perform supplier selection.
Create product cost roadmaps.
Drive daily management for cost reduction including price negotiations according to established plans.
Assist supplier quality engineer with supplier audits, qualification and quality related issues.
Escalation point for e.g. supplier quality, delivery and financial issues.

Experience and competencies  

The role requires knowledge in commodity management and price/cost breakdown analysis and a minimum of five years’ experience from sourcing or procurement of direct material for manufacturing in a global supplier base environment. Additionally a MSc degree in Supply Chain, Operations Management or Engineering is desired as well as documented experience of managing project and improvement activities. Fluency in English is a must.

The role furthermore demands ability to work with strategic issues as well as manage the operational day to day business.

The person we are looking for should have strong negotiation skills as well as social and collaborative skills. You conduct your work in a structured and process oriented way, work independently and do not hesitate to take your own initiative when necessary. You show endurance in difficult situations and are willing to put your best foot forward to achieve result.

Application  

We look forward to receiving your application. Please apply through our webpage at: http://valueone.se/aktuella-jobb/ as soon as possible. Feel free to contact Olof Widmark at +46 70-7868 099 or 010 332 29 20 with any questions regarding the listed position. Please note that to apply for this position you need to be an EU citizen or have a valid Swedish working permit.

ValueOne are specialists in supply chain management, purchasing and logistics. We offer our customers services in three business areas: interim logistics and procurement consultants, recruitment of buyers and logisticians, as well as development of our customers’ supply chain operations in terms of strategies, models, methods, processes, structure, and competence. Visa mindre

Inköpare begagnade bilar

Ansök    Aug 10    Nordfeldts Bil AB    Inköpare
Hejsan! Vi anställer nu en inköpare som kommer att ta hand om de flesta inköpen för företaget. Arbetsuppgifterna kommer variera men till stor del kommer det handla om att göra inköp av bilar som vi sedan säljer till våra kunder. Därför är det viktigt att man: Tidigare har köpt & sålt bilar Har känsla för pengar & ekonomi Kunskap om bilar och utrustning Kan värdera bilar rätt Välkomna att göra er ansökan! Tidigare erfarenhet från andra bilfirmor är stort ... Visa mer
Hejsan!
Vi anställer nu en inköpare som kommer att ta hand om de flesta inköpen för företaget. Arbetsuppgifterna kommer variera men till stor del kommer det handla om att göra inköp av bilar som vi sedan säljer till våra kunder.
Därför är det viktigt att man:
Tidigare har köpt & sålt bilar
Har känsla för pengar & ekonomi
Kunskap om bilar och utrustning
Kan värdera bilar rätt

Välkomna att göra er ansökan! Tidigare erfarenhet från andra bilfirmor är stort plus. Visa mindre

Sourcing Manager Mechanics

Ansök    Mar 20    Valueone AB    Inköpare
ValueOne is looking for a Sourcing Manager Mechanics for a longer consultant assignment at a manufacturing company south of Stockholm. The position must be filled as soon as possible. After complete assignment there is a strong possibility of being offered a permanent position at the customer. ValueOne are specialists in supply chain management, purchasing and logistics. We offer our customers services in three business areas: interim logistics and procur... Visa mer
ValueOne is looking for a Sourcing Manager Mechanics for a longer consultant assignment at a manufacturing company south of Stockholm. The position must be filled as soon as possible. After complete assignment there is a strong possibility of being offered a permanent position at the customer.

ValueOne are specialists in supply chain management, purchasing and logistics. We offer our customers services in three business areas: interim logistics and procurement consultants, recruitment of buyers and logisticians, as well as development of our customers’ supply chain operations in terms of strategies, models, methods, processes, structure, and competence.

We can offer a variety of assignments at all levels within Supply Chain Management. As a consultant at ValueOne, you are part of a professional and enterprising team consisting of the leading consultants in purchasing and logistics. If you choose to join our team, you are offered:

A market salary, which you can influence yourself.
Market-leading occupational pension.
Generous health and care insurance.
Health care allowance.
Personal coaching and career advice.
Network meetings with competent colleagues and Supply Chain professionals through recurring events and lectures.
Competence development through world-leading individually tailored education and courses in Supply Chain thanks to our partnership with CIPS (www.cips.org).

The role

The assignment as Sourcing Manager Mechanics includes responsibility for sourcing of mechanics. You will also be responsible for leading and develop the work within the category. The role means that you will interact closely with suppliers as well as internal teams and stakeholders, supporting with knowledge and services within your category.

Main tasks:

Lead various RFx from start to end, which includes creation as well as facilitation of the entire process, through supplier evaluations, supplier selection and implementation.
Continuously collaborate with suppliers to develop, implement supply and cost strategies that support released products as well as new product development.
Consult with various departments on supplier management related matters.
Follow up and analyze cost break down calculations.
Develop and maintain risk and opportunity plans.
Keep updated on global industry trends and technology roadmaps. Actively collaborate with R&D to identify/mitigate supply and demand challenges.
Manage supplier relationships and performance.

Experience and competencies

For this position we are looking for a sourcing professional with at least 2-3 years´ experience from sourcing of mechanical components in a manufacturing environment, preferably automotive.

We expect you to be fluent in English and Swedish, able to navigate in a technically and fast growing environment where collaboration skills and a walk-the-extra-mile attitude is highly appreciated. Furthermore, we expect you to be a driven self-starter with a can-do-attitude who is able to work strategically as well as hands on in projects.

Application  

We look forward to receiving your application. Please apply through our webpage at: http://valueone.se/aktuella-jobb/ as soon as possible. Feel free to contact Olof Widmark at +46 70-7868 099 or 010 332 29 20 with any questions regarding the listed position. Please note that to apply for this position you need to be an EU citizen or have a valid Swedish working permit. Visa mindre

Inköpare av begagnade bilar

Ansök    Aug 17    Nordfeldts Bil AB    Inköpare
Hejsan! Är du vår nya inköpare? Som inköpare skall du ha koll på den begagnade marknaden och vara hungrig för att göra affärer. Vi söker en person som kan skapa nya kundrelationer och hela tiden utöka vårt lager genom att hitta objekt att köpa in. Det gäller därför att man är bra på att värdera bilar och kan buda korrekt. Personen måste älska att jobba mot ett gemensamt mål och även kunna jobba mot sina egna individuella mål. Ett sådant mål kan vara hur ... Visa mer
Hejsan!
Är du vår nya inköpare?
Som inköpare skall du ha koll på den begagnade marknaden och vara hungrig för att göra affärer.
Vi söker en person som kan skapa nya kundrelationer och hela tiden utöka vårt lager genom att hitta objekt att köpa in. Det gäller därför att man är bra på att värdera bilar och kan buda korrekt.
Personen måste älska att jobba mot ett gemensamt mål och även kunna jobba mot sina egna individuella mål. Ett sådant mål kan vara hur många bilar man har köpt in på en månad.
Vi vill hitta en person som har ett driv att utvecklas och erfarenhet är inget måste men mediterande. Man måste dock veta hur den begagnade marknaden funkar.
Välkomna för att söka tjänsten! Visa mindre

Dafo Vehicle Fire Protection söker Operativ Inköpare

Som operativ inköpare på Dafo Vehicle Fire Protection har du det övergripande ansvaret för inköp av både lagerförda och ej lagerförda varor och tjänster samt att optimera leveransprecision, lageromsättningshastighet och att avtal efterlevs. Du bevakar företagets intressen i form av att arbeta med fokus på att säkerställa optimala lagernivåer och en effektiv logistik. Övergripande arbetsuppgifter: · Granska och agera på inköpsförslag · Välja ... Visa mer
Som operativ inköpare på Dafo Vehicle Fire Protection har du det övergripande ansvaret för inköp av både lagerförda och ej lagerförda varor och tjänster samt att optimera leveransprecision, lageromsättningshastighet och att avtal efterlevs. Du bevakar företagets intressen i form av att arbeta med fokus på att säkerställa optimala lagernivåer och en effektiv logistik.
Övergripande arbetsuppgifter:
· Granska och agera på inköpsförslag
· Välja lämpligt transportsätt och speditör
· Upprätthålla och följa upp leverantörsregister
· Leveransbevaka inköp och uppdatera affärssystem med aktuell information (leveranstid och pris)
· Uppdatera produktregister avseende inköpspriser, ledtider, beställningspunkter, leverantörsbeteckningar och annan relevant produktinformation
· Bistå kvalitetsavdelningen med reklamationer relaterade till inköp
· Kontrollera och attestera fakturor mot ingångna avtal
· Hantera tvister inom ramen för gjorda inköp
· Delta i avdelningsöverskridande inköpsarbete med syfte att optimera företagets processer
· Informera internt om leveransavvikelser som påverkar kvalitet eller utleverans
· Följa upp leveransprecision och avtal tillsammans med strategiskt inköp
· Uppföljning av transportkostnader, import och export
· Administrera kundorder
· Efter bästa förmåga vara behjälplig i övriga på företaget förekommande arbetsuppgifter
Vem är du?
För att lyckas i rollen krävs ett starkt eget driv. Du är analytisk, strukturerad och noggrann och trivs både med helhet och detaljer och strävar alltid efter ett gott resultat. Du har god förmåga att bygga relationer och bidra till utveckling och lönsamhet. Du gillar att förhandla och har ett bra affärssinne.
Vi söker en person som har relevant eftergymnasial utbildning inom inköp, logistik eller supply chain. Vi ser gärna att du har en gedigen erfarenhet av operativt inköpsarbete, gärna från fordonsindustrin. Vi värdesätter kunskaper om import och export. Du har goda IT-kunskaper, främst Excel. Kunskaper om Dynamics AX och/eller Dynamics 365 är ett stort plus och goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Övrig information
Vi önskar tillsätta rollen snarast möjligt och går därför igenom urvalet löpande. Annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vi ser fram emot din ansökan!
Om Dafo Vehicle Fire Protection
Sprunget ur Dafo Brand med 100 års erfarenhet av brandskydd, erbjuder Dafo Vehicle ett komplett sortiment av släcksystem för fordon. Dafo Vehicle levererar allt ifrån enklare lösningar till skräddarsydda system för bussar, skogsmaskiner, gruvmaskiner, anläggningsmaskiner och lasthanteringsmaskiner för hamnar.
Dafo Vehicles huvudkontor ligger i Tyresö utanför Stockholm, men vi finns även representerat världen över via dotterbolag och ett brett nätverk av Dafo-återförsäljare. Dafo Vehicles omsättning är omkring 280 MSEK. Vi är kollektivavtalsanslutna och är kvalitets- och miljöcertifierade. Visa mindre

Inköpare till Fontana Food i Stockholm

Ansök    Feb 15    Valueone AB    Inköpare
ValueOne rekryterar en inköpare till vår kund Fontana Food söder om Stockholm. Vi söker dig som är i början av karriären och är beredd att ge det där lilla extra i ditt arbete. För dig kan Fontana Food erbjuda ett utvecklande arbete med ett starkt varumärke i ett företag på stark tillväxt med mycket arbetsglädje och höga ambitioner. Fontana Food AB är ett svenskt familjeföretag. Det drivs idag i andra generationen och har 50 medarbetare. Sedan starten 197... Visa mer
ValueOne rekryterar en inköpare till vår kund Fontana Food söder om Stockholm. Vi söker dig som är i början av karriären och är beredd att ge det där lilla extra i ditt arbete. För dig kan Fontana Food erbjuda ett utvecklande arbete med ett starkt varumärke i ett företag på stark tillväxt med mycket arbetsglädje och höga ambitioner.

Fontana Food AB är ett svenskt familjeföretag. Det drivs idag i andra generationen och har 50 medarbetare. Sedan starten 1978 har familjen Papadopoulos varit ambassadör för mat från Grekland och länderna kring Medelhavet. Den klassiska halloumi-osten har funnits sedan 1980-talet, då Fontanas grundare Frixos introducerade den och feta-osten till den svenska marknaden. Papadopoulos var först i Sverige med att sälja halloumi. Numera är den högt älskad i hela landet. Framgångssagan fortsätter, företaget växer och Fontana Food AB förstärker nu sitt inköps-och kvalitetsteam med en inköpare. Läs gärna mer på: www.fontana.se

Om rollen

I rollen som inköpare på Fontana Food ska du bistå Fontana Foods AB:s inköps- och kvalitetschef i arbetet med att utveckla befintligt sortiment, val och inköp av nya produkter, samt säkerställa en god kvalitet på Fontanas produkter. Du kommer att vara delaktig i flödet från produktutveckling till färdig produkt i hyllan.  

I din roll ingår även ansvar för produktprover på lager samt för att produkt- och kartongprover kommer till Fontana i tid inför provsmakningar samt till lanseringar och kvalitetssäkringar. Du har också ett särskilt ansvar för löpande uppdatering av företagets leverantörsprismallar. Som inköpare är du spindeln i nätet mellan inköp och andra avdelningar inom företaget och kommer också att ha en hel del externa kontakter med leverantörer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Driva egna inköpsprojekt och förhandlingar av enklare slag.Jämföra och utvärdera erbjudanden från leverantör. Hantera offerter från leverantörer, prisjusteringar samt ta fram och se över statistik i syfte att stötta inköps- och kvalitetschef i förhandlingar och större beslut. Hitta förbättringsmöjligheter  Ta fram färdiga rapporter i Mintec gällande råvaruförändringar på marknaden samt följa råvaruutvecklingen för att kunna stötta inköps- och kvalitetschef i proaktiva förhandlingar.Vara behjälplig samt driva enskilda projekt gällande Inköp, Kvalitet och Logistik vid behov.Vara delaktig i arbetet gällande optimering av pallar, kartonger och förpackningar tillsammans med Logistik och Lager vid behov.Stötta inköps- och kvalitetschef med löpande uppgifter.Vara behjälplig vid provsmakningar.Assistera övriga teamet med diverse administrativa arbetsuppgifter samt produktfrågor.

Tjänsten är placerad inom inköps- och kvalitetsavdelningen och rapporterar till Fontanas inköps-och kvalitetschef.

Erfarenhet och kompetens

Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi eller inköp. Du har arbetat några år i liknande roll och känner nu att det är dags att ta karriären ett steg vidare. Meriterande är också om du har tidigare erfarenhet från FMCG. Du är en självgående och välorganiserad person som har god ekonomisk förståelse för de arbetsuppgifter som tjänsten innebär och trivs på en arbetsplats med högt tempo och korta beslutsvägar. Du bör vara en rutinerad datoranvändare, duktig på siffror och ha goda kunskaper i Excel. Utmärkta kunskaper i engelska är ett krav, svenska är meriterande.   

På Fontana Food blir du medlem i ett hårt arbetande och engagerat gäng med stor arbetsglädje i ett expansivt bolag vars företagskultur kännetecknas av: Kunskap, Kvalitet, Passion och Ärlighet. För att du ska trivas i gänget bör du därför vara en person som känner stort engagemang för ditt arbete och har ett genuint intresse för att bygga relationer och skapa samarbeten. God samarbetsförmåga och ett strukturerat arbetssätt är också förutsättningar för rollen. Klappar ditt hjärta  dessutom lite extra för mat och högkvalitativa produkter kan du vara just den person vi söker!

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99.  

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ?Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Visa mindre

Bil inköpare

Ansök    Sep 10    Alfadel Bil AB    Inköpare
Vi behöver utöka vårt inköpsteam med dig som har telefonvana, är bilkunnig, driven och positiv till sin läggning. Du kommer att sitta på privatinköp och därför söker vi dig som är bra på att bygga goda relationer. Visa mer
Vi behöver utöka vårt inköpsteam med dig som har telefonvana, är bilkunnig, driven och positiv till sin läggning. Du kommer att sitta på privatinköp och därför söker vi dig som är bra på att bygga goda relationer. Visa mindre

Strategisk inköpare till företag söder om Stockholm

Ansök    Sep 17    Valueone AB    Inköpare
ValueOne söker en strategisk inköpare av PCBA till ett konsultuppdrag hos vår kund med placering i södra Stockholm. Uppdraget är på sex månader och ska tillsättas snarast. För rätt person finns stor möjlighet att erbjudas en tillsvidareanställning efter avslutat uppdrag. Om rollen I rollen kommer du att ansvara för hantering av offertförfrågningar, leverantörsval, förhandlingar och slutförande av avtal. Du ansvarar även för att utveckla och upprätthålla ... Visa mer
ValueOne söker en strategisk inköpare av PCBA till ett konsultuppdrag hos vår kund med placering i södra Stockholm. Uppdraget är på sex månader och ska tillsättas snarast. För rätt person finns stor möjlighet att erbjudas en tillsvidareanställning efter avslutat uppdrag.

Om rollen

I rollen kommer du att ansvara för hantering av offertförfrågningar, leverantörsval, förhandlingar och slutförande av avtal. Du ansvarar även för att utveckla och upprätthålla relationer med externa och interna kontakter och samarbetar med leverantörer och andra intressenter. Vidare ansvarar du för att utveckla inköpsplaner och strategier samt söka nya leverantörer liksom utveckla redan existerande leverantörsbas.  

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Välja och godkänna leverantörerKommersiellt ansvar för leverantörsförhandlingar och upprätthållande av etablerade leverantörskontakter. Kategoristyrning, dvs upprätthålla en kontinuerlig kunskap och förståelse för din kategori både internt och externt vad gäller tex efterfrågan, kostnadsanalys, materialtillgång etc.Följa upp och rapportera definierade KPI:er

Erfarenhet och kompetens

Till uppdraget söker vi dig som har en akademisk utbildning inom teknik gärna elektronik, med kunskaper om komponentinköp och PCBA. Bakgrund inom fordonsindustrin är önskvärd. För att bli aktuell för uppdraget krävs också stor förståelse för komplexiteten i att köpa PCBA. 

Detta är ett uppdrag där du förväntas bidra med att ta initiativ till att utveckla rollen och processerna. Kanske har du arbetat några år med inköp i en liknande roll inom elektroniktillverkning och söker dig nu vidare i karriären. Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift, är ett krav.

Rollen som strategisk inköpare kräver goda analytiska färdigheter och fallenhet för strategiskt tänkande. Erfarenhet av förhandling och avtal är ett måste liksom god samarbets- och kommunikationsförmåga.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99.   

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ?Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Visa mindre