Lediga jobb Simplified Recruitment Sweden AB i Tyresö

Se alla lediga jobb från Simplified Recruitment Sweden AB i Tyresö. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Tyresö som finns inom det yrket.

Alligo söker IT-tekniker inom Digital Workplace och Microsoft 365

Vi söker en driven och serviceinriktad kollega som vill vara med och utveckla och tillhandahålla IT Infrastrukturs tjänster för våra 3000 användare i Norden. Letar du nya utmaningar och vill jobba med Infrastruktur och säkerhet då kan det vara just dig vi söker till vårt team inom Alligo! Oslagbar är vår mission och vi jobbar för att skapa en infrastruktur som skall ligga i framkant med även mål att erbjuda enkelhet och en hög säkerhet. Information om tjän... Visa mer
Vi söker en driven och serviceinriktad kollega som vill vara med och utveckla och tillhandahålla IT Infrastrukturs tjänster för våra 3000 användare i Norden. Letar du nya utmaningar och vill jobba med Infrastruktur och säkerhet då kan det vara just dig vi söker till vårt team inom Alligo! Oslagbar är vår mission och vi jobbar för att skapa en infrastruktur som skall ligga i framkant med även mål att erbjuda enkelhet och en hög säkerhet.
Information om tjänsten
Alligo är en leverantör av arbetskläder, personligt skydd, verktyg och förnödenheter. Med stora varumärken som Tools, Swedol, Grolls och Univern är vi idag en av Nordens största aktörer i branschen. År 2022 omsatte vi 8,5 miljarder kronor och idag sysselsätter vi 3000 medarbetare på 230 olika orter runt om i Norden. Nu söker teamet Infrastruktur och Säkerhet en ny kollega. Tillsammans med teamet ansvarar du för utveckling, drift och förvaltning av IT Infrastrukturen inom tjänsteområdena Digital Workplace, Hosting & Cloud och Communication. Inom Digital Workplace använder vi framför allt Microsoft 365 produkterna och har ”Cloud First” som mål. Vårt uppdrag är att hjälpa alla våra bolag inom Alligo med IT Infrastrukturs tjänster. Just nu behöver vi förstärka vårt team och söker en kollega som främst vill arbeta med Digital Workplace och Microsoft 365.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder arbete i ett större företag där du kommer få vara med och driva Infrastrukturen framåt med stor möjlighet till egen utveckling. Teamet är starkt och jobbar tillsammans med ansvar för vår IT miljö där du får vara med i alla delar kring utveckling, utrullning, förvaltning och 2nd - 3rd line support. Våra arbetsplatstjänster bygger till stor del på Microsoftplattform då vi exempelvis har drygt 3000 Microsoft 365 användare och exempelvis runt 1300 användare som kör Azure Virtual Desktop.
Vi använder Enterprise produkter som Endpoint Manager, Intune, Always On, Azure Virtual Desktop, Vmware, Veeam m.m. Nu planerar vi bland annat för att börja arbeta med E5 Security och Microsoft Sentinel. Hos oss får du jobba med en modern IT Infrastruktur i framkant med stor möjlighet till påverkan och eget ansvar. Vi är en nordisk organisation och våra IT kontor ligger i Borås, Tyresö, Göteborg eller Oslo där du får möjlighet att dela vardagen med andra kollegor inom IT-området. Hela teamet träffas dessutom på veckobasis genom flera digitala möten. Arbetstider är 08:00-17:00 måndag till fredag och en del tjänsteresor förekommer. Totalt inom IT jobbar vi 45 personer och Infrastrukturs teamet består av 7 personer, nära teamet har vi även vår nordiska Infrastrukturs support på 10 personer.
Arbetsuppgifter
Just nu jobbar teamet med att rulla ut en ny standardarbetsplats i våra 230 butiker, med produkter inom Microsoft 365 men även Azure Virtual Desktop. Det sker mycket inom området Digital Workplace och här kommer du att spela en viktig roll! Merparten av arbetstiden går ut på att tillsammans med teamet hjälpa till att förvalta och underhålla alla tjänster vi använder. Sannolikt kommer du även att få dina egna ansvarsområden, som du kan driva framåt.
Exempel på arbetsuppgifter:
Ansvar för att tjänster inom kompetensområdet är driftsäkra och underhålls.
Hjälpa till vid installation av mjuk- och hårdvara som krävs för vår infrastruktur.
Generellt arbeta med drift och förvaltning av vår IT-infrastruktur
Medverka aktivt till att relevant dokumentation finns och upprätthålls.
Arbeta med mer kvalificerad support av vår IT-infrastruktur.
Identifiera och genomföra förbättringsförslag.

Du agerar som en expert inom ditt område i organisationen och finns som en hjälpande hand vid frågor och utmaningar kollegor ock kunder upplever!
Vem är du?
Vi söker dig som arbetar som tekniker, gärna med inriktning mot produkter inom Digital Workplace, Microsoft 365, Microsoft Endpoint Manager, Active directory, Powershell osv. Som person är du serviceinriktad, lösningsorienterad och trivs i samarbete med kollegor och externa partners. Enkelhet, struktur och standardliering är A och O för att vi ska kunna hjälpa och leverera tjänster till alla våra användare. Vi hoppas därför att det faller sig naturligt för dig, samt att du förstår vikten av att upprätthålla rutiner och standardiserade processer. I övrigt är svenska och engelska i tal och skrift ett krav för tjänsten. Vi tror att rätt person med rätt inställning kan lyckas exemplariskt i rollen även om du är i början av din IT-karriär!
Övrigt
Stad: Borås, Tyresö, Göteborg eller Oslo
Anställningsform: Heltid
Startdatum: Omgående eller efter överenskommelse
Kontaktperson för rekryteringen: Ellen Lektorp, [email protected]

Utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras innan anställning.
I den här rekryteringsprocessen använder vi oss av löpande urval, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Visa mindre

Pricing Specialist till Alligo

Inledning Är du en analytisk person med en förmåga att få saker att hända, som gillar tänka utanför boxen, agerar kommersiellt och är en god kommunikatör? För dig med ett starkt driv och ett intresse för prissättning finns nu en unik chans att kunna ge ditt bidrag när Alligo formar en helt ny roll! Information om tjänsten Alligo är en ledande aktör av arbetskläder, personligt skydd, verktyg och förnödenheter. Med stora varumärken som Tools, Swedol, Gro... Visa mer
Inledning

Är du en analytisk person med en förmåga att få saker att hända, som gillar tänka utanför boxen, agerar kommersiellt och är en god kommunikatör? För dig med ett starkt driv och ett intresse för prissättning finns nu en unik chans att kunna ge ditt bidrag när Alligo formar en helt ny roll!

Information om tjänsten

Alligo är en ledande aktör av arbetskläder, personligt skydd, verktyg och förnödenheter. Med stora varumärken som Tools, Swedol, Grolls och Univern är de idag en av Nordens största aktörer i branschen. Verksamheten riktar sig i första hand till företagskunder inom industri- och byggsektorn samt offentlig verksamhet. År 2022 omsattes 9,2 miljarder kronor och sysselsattes 2200 medarbetare runt om i Norden.

Hela verksamheten genomsyras av ledorden "Samarbete, Engagemang och Kompetens", vilka lägger grunden till ett gott samarbete med såväl kollegor som kunder, uppmuntrar till ett stort engagemang samt att allt görs med en stor kompetens. Allt arbete präglas av värderingarna för att på bästa sätt leda Alligo mot visionen att bli oslagbara som partner till kunder och leverantörer, arbetsgivare för medarbetare och ledare för hållbar utveckling i branschen!

Rollen som Pricing Specialist finns inte idag på Alligo utan är helt ny. Denna spännande resa kommer du att lägga grund för, med hjälp av ditt engagemang och dina ambitioner. Till din hjälp har du din närmaste chef, Alligos Supply Chain Manager. Du jobbar även i nära samarbete med Kategoriorganisationen, Sälj och IT. Placeringsort för tjänsten är Tyresö eller Göteborg och i rollen förväntas det bli ca 20 resdagar per år.

Vi erbjuder dig

Här finns det goda möjligheter för dig som vill utvecklas, du kommer att få en god inblick i hela koncernen då rollen ger dig många kontaktytor bland de olika funktionerna.

I början av din anställning kommer du att få en trygg onboarding där du får den stöttning du behöver av kunniga kollegor och din närmaste chef. Alligo värnar om sina medarbetare och erbjuder därför fina förmåner så som bland annat ett generöst friskvårdsbidrag, personalrabatt på verksamhetens produkter, tillgång till en förmånsportal och ett stort fokus på intern kompetensförsörjning! Önskemålet är du ska känna dig hemma i såväl ditt team, dina arbetsuppgifter och företagskulturen redan från första dag.

Arbetsuppgifter
I rollen som Pricing Specialist har du det övergripande ansvaret för prisprocessen för de flesta av bolagen inom Alligo. Detta är en bred roll som bland annat innebär att utveckla prisprocesser, säkerställa att rätt verktyg finns på plats för berörda funktioner och att uppföljning av dessa sker. En stor del av ditt arbete går ut på att coacha, stötta och utmana de olika avdelningarna inom organisationen i deras prissättning.

Du kommer att vara initiativtagande till många möten där du tar upp frågor och startar i gång projekt, främst med ledningen inom både sälj- och inköpsorganisationer. Eftersom Alligo erbjuder mycket stor produktbredd kommer du att hantera stora mängder data där du kommer att ta fram analyser och utifrån dessa kunna skapa aktiviteter för att tillsammans med dina kollegor kunna utveckla den nordiska prisprocessen.

Vem är du?

För att lyckas i rollen som Pricing Specialist behöver du antingen ha en bakgrund från ingenjörsstudier på högskolenivå, alternativt flera års yrkeserfarenhet inom prissättning. Kanske har du idag en roll som management konsult, data scientist eller kategorichef?

De viktigaste egenskaperna hos rätt kandidat tror vi är att vara analytisk och ha ett starkt ”go”. I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt på ditt intresse och engagemang att vilja arbeta med prissättningsmetoder i en säljdrivande verksamhet.

Det är starkt meriterande om du har arbetat med prissättning inom detaljhandeln tidigare, men inget krav för tjänsten. Har du arbetat i valfritt BI-system är även det fördelaktigt.

Flytande svenska och engelska i såväl tal som skrift är krav för tjänsten.

Övrigt

• Stad: Tyresö eller Göteborg
• Anställningsform: Heltid
• Startdatum: Omgående eller efter överenskommelse
• Kontaktperson för rekryteringen: Ellen Lektorp, [email protected]

I den här rekryteringsprocessen använder vi oss av löpande urval, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.

Innan anställning kommer vi att begära ett utdrag ur belastningsregistret. Visa mindre

Pricing Specialist till Alligo

Inledning Är du en analytisk person med en förmåga att få saker att hända, som gillar tänka utanför boxen, agerar kommersiellt och är en god kommunikatör? För dig med ett starkt driv och ett intresse för prissättning finns nu en unik chans att kunna ge ditt bidrag när Alligo formar en helt ny roll! Information om tjänsten Alligo är en ledande aktör av arbetskläder, personligt skydd, verktyg och förnödenheter. Med stora varumärken som Tools, Swedol, Gro... Visa mer
Inledning

Är du en analytisk person med en förmåga att få saker att hända, som gillar tänka utanför boxen, agerar kommersiellt och är en god kommunikatör? För dig med ett starkt driv och ett intresse för prissättning finns nu en unik chans att kunna ge ditt bidrag när Alligo formar en helt ny roll!

Information om tjänsten

Alligo är en ledande aktör av arbetskläder, personligt skydd, verktyg och förnödenheter. Med stora varumärken som Tools, Swedol, Grolls och Univern är de idag en av Nordens största aktörer i branschen. Verksamheten riktar sig i första hand till företagskunder inom industri- och byggsektorn samt offentlig verksamhet. År 2022 omsattes 9,2 miljarder kronor och sysselsattes 2200 medarbetare runt om i Norden.

Hela verksamheten genomsyras av ledorden "Samarbete, Engagemang och Kompetens", vilka lägger grunden till ett gott samarbete med såväl kollegor som kunder, uppmuntrar till ett stort engagemang samt att allt görs med en stor kompetens. Allt arbete präglas av värderingarna för att på bästa sätt leda Alligo mot visionen att bli oslagbara som partner till kunder och leverantörer, arbetsgivare för medarbetare och ledare för hållbar utveckling i branschen!

Rollen som Pricing Specialist finns inte idag på Alligo utan är helt ny. Denna spännande resa kommer du att lägga grund för, med hjälp av ditt engagemang och dina ambitioner. Till din hjälp har du din närmaste chef, Alligos Supply Chain Manager. Du jobbar även i nära samarbete med Kategoriorganisationen, Sälj och IT. Placeringsort för tjänsten är Tyresö eller Göteborg och i rollen förväntas det bli ca 20 resdagar per år.

Vi erbjuder dig

Här finns det goda möjligheter för dig som vill utvecklas, du kommer att få en god inblick i hela koncernen då rollen ger dig många kontaktytor bland de olika funktionerna.

I början av din anställning kommer du att få en trygg onboarding där du får den stöttning du behöver av kunniga kollegor och din närmaste chef. Alligo värnar om sina medarbetare och erbjuder därför fina förmåner så som bland annat ett generöst friskvårdsbidrag, personalrabatt på verksamhetens produkter, tillgång till en förmånsportal och ett stort fokus på intern kompetensförsörjning! Önskemålet är du ska känna dig hemma i såväl ditt team, dina arbetsuppgifter och företagskulturen redan från första dag.

Arbetsuppgifter
I rollen som Pricing Specialist har du det övergripande ansvaret för prisprocessen för de flesta av bolagen inom Alligo. Detta är en bred roll som bland annat innebär att utveckla prisprocesser, säkerställa att rätt verktyg finns på plats för berörda funktioner och att uppföljning av dessa sker. En stor del av ditt arbete går ut på att coacha, stötta och utmana de olika avdelningarna inom organisationen i deras prissättning.

Du kommer att vara initiativtagande till många möten där du tar upp frågor och startar i gång projekt, främst med ledningen inom både sälj- och inköpsorganisationer. Eftersom Alligo erbjuder mycket stor produktbredd kommer du att hantera stora mängder data där du kommer att ta fram analyser och utifrån dessa kunna skapa aktiviteter för att tillsammans med dina kollegor kunna utveckla den nordiska prisprocessen.

Vem är du?

För att lyckas i rollen som Pricing Specialist behöver du antingen ha en bakgrund från ingenjörsstudier på högskolenivå, alternativt flera års yrkeserfarenhet inom prissättning. Kanske har du idag en roll som management konsult, data scientist eller kategorichef?

De viktigaste egenskaperna hos rätt kandidat tror vi är att vara analytisk och ha ett starkt ”go”. I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt på ditt intresse och engagemang att vilja arbeta med prissättningsmetoder i en säljdrivande verksamhet.

Det är starkt meriterande om du har arbetat med prissättning inom detaljhandeln tidigare, men inget krav för tjänsten. Har du arbetat i valfritt BI-system är även det fördelaktigt.

Flytande svenska och engelska i såväl tal som skrift är krav för tjänsten.

Övrigt

• Stad: Tyresö eller Göteborg
• Anställningsform: Heltid
• Startdatum: Omgående eller efter överenskommelse
• Kontaktperson för rekryteringen: Ellen Lektorp, [email protected]

I den här rekryteringsprocessen använder vi oss av löpande urval, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.

Innan anställning kommer vi att begära ett utdrag ur belastningsregistret. Visa mindre

Fordonstekniker till JPC Hydraulik AB i Ösmo!

Inledning JPC Hydraulik AB fortsätter sin positiva trend och längtar nu efter ytterligare en medarbetare, som vill arbeta med montering och funktionskontroller av det populära ReCoDrive-systemet. Är du utbildad inom fordonselektronik eller styr- och reglerteknik och vill hjälpa oss på den fortsatta utvecklingsresan, kan det vara just dig vi söker! Information om tjänsten JPC Hydraulik AB är en familjär arbetsplats belägen i Stockholm, Ösmo, där arbetsgr... Visa mer
Inledning

JPC Hydraulik AB fortsätter sin positiva trend och längtar nu efter ytterligare en medarbetare, som vill arbeta med montering och funktionskontroller av det populära ReCoDrive-systemet. Är du utbildad inom fordonselektronik eller styr- och reglerteknik och vill hjälpa oss på den fortsatta utvecklingsresan, kan det vara just dig vi söker!

Information om tjänsten

JPC Hydraulik AB är en familjär arbetsplats belägen i Stockholm, Ösmo, där arbetsgruppen idag består av 12 medarbetare i olika roller. ReCoDrive-systemet möjliggör automatisk styrning av fordon och är en uppskattad lösning i branschen! Genom den positiva utvecklingen som skett under åren har JPC idag flertalet agenturer och återförsäljare runt om i Europa.

Arbetsplatsen består av en monteringshall, där ReCoDrive-montage samt funktionskontroller utförs. Arbetsplatsen består även av en maskin- och serviceverkstad samt en butik med noga utvalt sortiment. Visst fältservicearbete ingår också i tjänsten.

Arbetstiderna är i grunden vanliga kontorstider.

Vi erbjuder dig

I början av din anställning kommer du att få upplärning av en dedikerad mentor, för att komma in i din roll på bästa sätt. Du kommer att spendera arbetsdagarna tillsammans med ett gäng kollegor som prioriterar den goda stämningen och trivseln på arbetsplatsen högt, där personalgruppen gärna hittar på olika roliga aktiviteter ihop ett par gånger årligen.

Hos JPC finns möjlighet att på sikt utvecklas och ta ett allt större ansvar i form av att utforma kundanpassade uppdateringar av systemet och att arbeta i nära dialog med kunderna runt om i Europa. Du erbjuds även ett generöst förmånspaket i din anställning.


Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter som fordonstekniker kommer främst att vara att utföra montering och funktionskontroller av ReCoDrive-systemet på plats i monteringshallen. Visst fältservicearbete kan förekomma, där du reser ut till kunderna. När du blivit varm i kläderna, kommer du även att få möjlighet att assistera genom att utföra systemuppdateringar och tillhörande administration.

Vi söker dig som

Vi söker dig som vill vara en del på den fortsatta resan framåt, bidra med din kompetens och utvecklas tillsammans med oss! Vi ser gärna att du har en utbildning inom fordonselektronik alternativt inom styr- och reglerteknik i grunden. Du har antingen via studier eller arbete lärt dig att felsöka elektriska system. Har du grundläggande kunskaper - tror vi att du snabbt kan utvecklas hos oss!

Kan du använda CAD för att rita elektriska scheman och programmera i CODESYS är det starkt meriterande.

Svenska och/eller engelska i tal och skrift är krav för tjänsten, samt B-körkort.

Övrigt

• Ort: Stockholm, Ösmo
• Anställningsform: Heltid
• Tillträde: Enligt överenskommelse

Kontaktperson för rekryteringen: Elin Eriksson, 073 – 828 21 18
[email protected] Visa mindre